10 ماده غذایی خارق العاده برای کاهش چربی دور شکم

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، چربی دور شکم نگران کننده است؛ زیرا علاوه بر بدشکل کردن بدن، احتمال ابتلا به بیماری های فشار خون بالا، دیابت و بیماری کبد چرب را افزایش می دهد.

10 ماده غذایی خارق العاده برای کاهش چربی دور شکم

بسیاری از افراد برای حل این مشکل، از رژیم های غذایی خاصی پیروی می نمایند؛ اما این راهکار زیاد خوشایند نیست. با این حال، شما می توانید به وسیله انتخاب مواد غذایی مناسب و ورزش روزانه چربی دور شکم خود را کاهش دهید.

1. بادام درختی

بادام درختی حاوی میزان زیادی از چربی های سالم است که به جلوگیری از پرخوری یاری می نمایند. طبق یک تحقیق، بادام درختی گرسنگی را سرکوب نموده و به مبارزه با بیماری های قلبی یاری می نماید. علاوه بر این، منیزیم موجود در بادام درختی به عضله سازی و سوزاندن چربی ها یاری خواهد نمود.

بعلاوه فیبر موجود در بادام درختی باعث احساس سیری برای مدت طولانی می شود.

2. هندوانه

انجمن رژیم غذایی آمریکا، هندوانه را یک ماده غذایی مناسب برای کاهش چربی دور شکم معرفی نموده است. هندوانه شامل 91 درصد آب است و زمانی که آن را میل می کنید، بدون اضافه کردن میزان قابل توجهی کالری، به شما احساس سیری دست می دهد.

این میوه آبدار حاوی میزان زیادی از ویتامین های ب 6، ب 1 و سی و بعلاوه پتاسیم و منیزیم است که علاوه بر ایجاد احساس سیری، کم کالری نیز هست.

طبق یک تحقیق، نوشیدن 2 لیوان آب هندوانه در روز به مدت 8 هفته وزن شما، به ویژه چربی اطراف شکم را کاهش می دهد.

3. لوبیاجات

مصرف منظم انواع لوبیا به کاهش وزن، عضله سازی و بهبود فرایند هضم یاری می نماید و با ایجاد احساس سیری به مدت طولانی از پرخوری شما جلوگیری می نماید.

لوبیاجات منبع خوبی از فیبرهای محلول در آب هستند که علاوه بر هدف قرار دادن چربی دور شکم، به شکستن آن و در نتیجه حذف چربی ها یاری می نمایند. بعلاوه پروتئین موجود در لوبیاجات انرژی بدن را فراهم می نماید.

4. کرفس

برای به دست آوردن یک شکم صاف، بشقاب خود را از سبزیجات برگ دار مانند کرفس پر کنید. کرفس حاوی کالری بسیار کم، فیبر بالا، کلسیم و ویتامین سی است که به کاهش وزن یاری می نماید.

شما می توانید با نوشیدن نصف لیوان آب کرفس قبل از ناهار یا شام، بدن خود را پاک سازی کنید. بعلاوه کرفس دارای یک ترکیب طبیعی به نام اَپیجنین است که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنان را کاهش می دهد.

5. خیار

خیار یک ماده غذایی طراوت بخش و کم کالری است. 100 گرم خیار حاوی حدود 96 درصد آب و تنها حدود 45 کالری است. خیار سرشار از مواد معدنی، فیبر های غذایی و ویتامین ها است.

خوردن روزانه یک بشقاب سالاد خیار راهی مؤثر و سالم برای پاک سازی سموم منتشر شده از دستگاه گوارش و یاریی برای کاهش وزن شما است. از آنجا که خیار سرشار از ویتامین ب و سی است، مصرف روزانه آن باعث درخشندگی پوست نیز می شود.

6. گوجه فرنگی

یک گوجه فرنگی بزرگ فقط 33 کالری دارد. گوجه فرنگی حاوی نوعی ترکیب است که به کاهش چربی خون و کنترل چربی های دور شکم یاری می نماید. بعلاوه گوجه فرنگی با بیماری های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می نماید.

علاوه بر این، آنتی اکسیدانی بسیار قوی در گوجه فرنگی وجود دارد که برای کاهش چین و چروک و کلسترول مؤثر است.

7. آووکادو

یک اسید آمینه مهم در آووکادو وجود دارد که به مدیریت وزن بدن یاری می نماید. بعلاوه آووکادو منبعی از چربی های مفید است که به سوزاندن چربی ها یاری می نماید.

از آنجا که آووکادو سرشار از فیبر است، گرسنگی را از بین برده و با پرخوری مقابله می نماید.

8. سیب

سیب سرشار از فیبر، فلاونوئیدها، فیتوسترول و بتاکاروتن است که باعث احساس سیری و در نتیجه کاهش پرخوری می شود. طبق تحقیقات، زنانی که در روز 3 بار یا بیشتر سیب می خورند، وزن بیشتری نسبت به دیگران کاهش می دهند.

یک ترکیب طبیعی به نام پکتین در سیب وجود دارد که به کاهش وزن یاری می نماید. زمانی که پکتین در معده حل می شود، به حالت ژله در می آید و کلسترول را به دام انداخته و مانع چاقی می شود.

9. آلبالو

طبق یک تحقیق، رژیم غذایی حاوی آلبالو به کاهش علائم بیماری های قلبی و سندروم متابولیک یاری می نماید. این سندروم باعث افزایش احتمال بروز چربی دور شکم، بیماری های قلبی و دیابت می شود.

بعلاوه آلبالو سطح کلسترول بدن را کاهش می دهد. در نتیجه تا حد زیادی باعث کاهش چربی بدن می شود.

10. آناناس

آناناس حاوی آنزیم بروملین است که خواص ضد التهابی دارد. این آنزیم به سوخت وساز پروتئین می پردازد و شکمتان را صاف می نماید.

با یاری این مواد غذایی خارق العاده، می توانید چربی شکمتان را از بین ببرید و از داشتن یک کمر باریک لذت ببرید. با این حال، این مواد غذایی زمانی مؤثر واقع می شوند که با ورزش منظم همراه باشند.

منبع: فوت و فن

به "10 ماده غذایی خارق العاده برای کاهش چربی دور شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ماده غذایی خارق العاده برای کاهش چربی دور شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید