پیش نویس لایحه سازمان های مردم نهاد در انتظار ورود به صحن دولت

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت:پیش نویش لایحه سازمان های مردم نهاد به دولت ارائه و مقدمات ورود این پیش نویس به صحن دولت فراهم گردیده است.

پیش نویس لایحه سازمان های مردم نهاد در انتظار ورود به صحن دولت

کمال اکبری درگفت وگو با وبلاگ عینک سفارشی، آخرین وضعیت پیش نویس لایحه سازمان های مردم نهاد را تشریح کرد و گفت:پیش نویس لایحه سازمان های مردم نهاد به دولت ارائه و در معاونت حقوقی ریاست جمهوری نکات و اشکالات آن مطرح شد و در نهایت در وزارت کشور این مسائل رفع و به کمیسیون سیاسی ارجاع داده گردیده است. در حقیقت مقدمات ورود این لایحه به صحن دولت آماده گردیده و قرار است در هیات دولت مطرح گردد.

وی در ادامه صحبت هایش به نکات مهم این لایحه اشاره نمود وگفت:یکی از مهمترین نکات دیده گردیده در این لایحه در نظر دریافت صندلی قانونی برای سازمان های مردم نهاد است که مجلس قانونی را در حوزه سازمان های مردم نهاد تصویب کند .یکی دیگر ازاین نکات مستقر شدن و تمرکز مرجعیت صدور پروانه و نظارت برسازمان های مردم نهاد در وزارت کشور است و باقی سازمان ها و نهادهای دیگر نیز به عنوان دستگاه تخصصی در این حوزه همکاری می نمایند.

به گفته وی، در این لایحه به نقش سازمان های مردم نهاد در صدور پروانه و نظارت اشاره گردیده یعنی نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد در این حوزه نقش آفرینی می نمایند.در این میان شورای توسعه و حمایت در نظر گرفته گردیده که سازمان های مردم نهاد در شورای مرکزی و ملی و در استان ها حضور خواهند داشت.به عبارت دیگر صندلی قانونی برای آن دیده گردیده است.

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور ادامه داد:یکی دیگر از نکات در نظر گرفته گردیده نظارت و اعتماد زایی سازمان های مردم نهاد است که در این لایحه هم دیده گردیده تا مردم مطمئن باشند اگر به سازمان های مردم نهاد و خیریه ها یاری می نمایند جایی بر آنها نظارت دارد تا با خیال آسوده یاری هایشان را انجام دهند.

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور چندی پیش اعلام نموده بود که یکی از مطالبات سمن ها و یکی از اقدامات انجام گردیده داشتن قانون بود که این قانون بتواند همه حوزه های سمن ها را شامل گردد و اداره کند که در این راستا پیش نویس لایحه قانون با یاری سازمان های مردم نهاد آماده و بعد از انجام کارهای کارشناسی،پیش نویس به هیات دولت ارائه شد که امیدواریم بعد از تصویب در هیات دولت به مجلس ارائه و به سرعت نیز آنالیز گردد تا به خواسته مهم سازمان های مردم نهاد پاسخ خوبی داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیش نویس لایحه سازمان های مردم نهاد در انتظار ورود به صحن دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس لایحه سازمان های مردم نهاد در انتظار ورود به صحن دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید