پارک موزه صلح بجنورداحداث می گردد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به نشست مشترک با نماینده تیپ ارتش گفت: این نشست به منظور آنالیز عملیات اجرایی پروژه پارک موزه صلح ارتش در محل مقبره شهدا انجام گرفت.

پارک موزه صلح بجنورداحداث می گردد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: درصدد هستیم بنای مقبره شهدا واقع در شمال شهر بجنورد را تبدیل به پارک-موزه کنیم که در این زمینه شهرداری هماهنگی های لازم را دارد و با ارتش نیز پیگیری ها در راستا اجرایی قرار گرفته است.

مستوفیان با بیان اینکه در نشست مشترک با نماینده تیپ ارتش، طرح پروژه مذکور تشریح شد، اضافه کرد: مقبره شهدا در بجنورد، با داشتن ویژگی های معماری در سال 1382 در فهرست آثار ملی ثبت شده است که طی مذاکرات سه جانبه با ارتش و شهرداری بجنورد، این مکان با کاربری پارک موزه احیا می گردد.

او توضیح داد: در پارک موزه ارتش، یادمان شهدای شاخص ارتش، تعدادی از ادوات و جنگ افزارها به نمایش گذاشته می گردد که نقش مهمی در معرفی عملکرد ارتش نیز دارد.

او با اشاره به اینکه پادگان بجنورد در انتهای خیابان فردوسی دارای بنا و درختان قدیمی است، بیان کرد: به منظور شناسایی و تهیه پرونده های ثبتی بناهای دارای ارزش معماری در این پادگان اقدام می گردد.

منبع: میراث آریا

به "پارک موزه صلح بجنورداحداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک موزه صلح بجنورداحداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید