ورزش میل به غذا های چرب را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، ورزش با شدت بالا ممکن است میل به غذا های چرب را کاهش دهد.

ورزش میل به غذا های چرب را کاهش می دهد

جذابیت یک دونات یا همبرگر می تواند اراده افراد تحت رژیم غذایی را سست کند و مخل تناسب اندامشان گردد.

به گزارش سایت نیواطلس؛ اما یک مطالعه تازه به ابزار تازهی اشاره نموده است که می تواند به ما در مقاومت در برابر وسوسه شکستن رژیم غذایی یاری کند. این تحقیق به آنالیز این موضوع می پردازد که چگونه ورزش می تواند هوس خوردن غذا های چرب را کاهش دهد و در جوندگان نشان می دهد که چگونه فعالیت های شدید می تواند این تمایلات را کاهش داده و باعث تغذیه سالم تر گردد.

این مطالعه که به وسیله دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن انجام شد، بر آنچه که انکوباسیون ولع مصرف نامیده می گردد، تمرکز دارد، که به این ایده اشاره دارد که هر چه مدت طولانی تر چیزی را از ما دریغ نمایند، بیشتر میل به آن داریم.

دانشمندان تصمیم گرفتند تا پتانسیل ورزش را آنالیز نمایند تا به ما یاری نمایند نشانه هایی را که می تواند منجر به تغذیه ناسالم گردد نادیده بگیریم. این ممکن است یک تبلیغ تلویزیونی برای همبرگر باشد که ما را مجبور می نماید تلفن را برداریم تا سفارش بدهیم یا بیلبوردی باشد که ما را به سمت درایو حرکت می نماید.

برای انجام این کار، تیم به موش ها آموزش داد تا با فشار دادن یک اهرم، در پی گلوله های غذایی پرچرب باشند، اهرمی که چراغ را روشن می کرد و صدای زنگی را ایجاد می کرد تا به عنوان نشانه قبل از توزیع غذا عمل کند.

موش ها تحت یک رژیم غذایی 30 روزه و بدون دسترسی به گلوله ها قرار گرفتند و به دو گروه تقسیم شدند، یکی برای دویدن منظم روی تردمیل با شدت بالا و دیگری برای انجام فعالیت های منظم خود.

پس از انتها دوره رژیم غذایی، موش ها بار دیگر به اهرم دسترسی پیدا کردند، اما این بار هنگام فشار دادن گلوله ها را پخش نمی کرد و فقط چراغ را روشن می کرد و زنگ را به صدا در می آورد.

سپس معین شد که گروهی از موش ها که ورزش نمی کردند، به طور قابل توجهی بیشتر از گروهی که ورزش می کردند، اهرم ها را فشار می دادند، که نشان می دهد فعالیت بدنی اضافی میل آن ها به غذای پرچرب را سرکوب نموده بود. نتایج بعضی از احتمالات جالب را مطرح می نماید.

دانشمندان تاکید می نمایند که این تحقیق در خصوص جوندگان هنوز در مراحل اولیه است. گام های بعدی تمرکز بر اثرات انواع مختلف ورزش بر روی انکوباسیون ولع و بعلاوه مکانیسم های موجود در مغز انسان است. ورزش از جنبه های مختلفی مفید است. به بیماری های قلبی، چاقی و دیابت یاری می نماید.

تراویس براون، نویسنده مقاله ای در این مطالعه گفت: این ایده ممکن است به توانایی اجتناب از بعضی غذا های ناسازگار یاری کند.

این تحقیق در مجله اوبسیتی Obesity از دانشگاه ایالتی واشنگتن منتشر شده است.

منبع: فرادید

به "ورزش میل به غذا های چرب را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش میل به غذا های چرب را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید