نحوه ترکیب رنگ آبی و طوسی در دکوراسیون داخلی خانه بهمراه عکس

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، سایه های تیره رنگ آّبی وقتی با طوسی ترکیب می شود، هر کجای منزل که باشد، فضایی بشدت زیبا، شیک و موقر ایجاد خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه صحیح ترکیب رنگ آبی و طوسی در دکوراسیون داخلی صحبت کرده و دو دستگاه آپارتمان مدرن و امروزی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

نحوه ترکیب رنگ آبی و طوسی در دکوراسیون داخلی خانه بهمراه عکس

از آنجایی که آبی و طوسی تناژهای مختلفی دارند، اگر اندکی در انتخاب تناژها راهی متفاوت را در پیش بگیرید، دکوراسیون منزل تان از آن حالت شیک و موقر فاصله گرفته و در عوض حالتی انرژیک و شاد به خود خواهد گرفت. آبی و طوسی از آن دست ترکیب هایی است که در دکوراسیون منازل ایرانی بسیار عالی جواب می دهد، خصوصا وقتی با رنگ سفید و عناصر چوبی مبلمان ترکیب شود. در ادامه بیشتر راجب به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

اولین آپارتمانی که بررسی خواهیم کرد، ترکیب رنگ آبی و طوسی را بیشتر توسط مبلمان و وسایل منزل انجام داده است. در اتاق نشیمن، رنگ آبی جوهری در قسمت پرده ها، کوسن های مبل راحتی و قالی مدرن جلو مبلی تکرار شده است. همچنین رنگ دیوار پشت قفسه اتاق نشیمن نیز به رنگ آبی تیره است که زمینه ای عالی برای نشان دادن وسایل دکوری و اغلب رنگ روشن است. زمینه تیره به شما این امکان را می دهد تا در صورت قرار دادن تعداد زیادی وسیله دکوری و کتاب روی قفسه، مانع از شلوغ دیده شدن فضا شوید.

لوازم چوبی که در عکس ها مشاهده می کنید از جمله کفپوش، درب کمد ها و پنل چوبی دیوار پشت تلویزیون همگی از جنس چوب گردو هستند. رنگ طوسی در این منطقه فقط توسط یک دیوار تاکیدی به دکوراسیون اضافه شده است. پنل های طوسی رنگ دیوار دارای تکسچر سه بعدی هستند تا این دیوار بیشتر خود را نشان دهد.

در آشپزخانه ترکیب رنگ آبی و طوسی به طور کلی تغییر کرده است. رنگ آبی جای خود را به رنگ سبز دودی یا سبز مایل به آبی می دهد که در قسمت میز ناهارخوری قرار گرفته است. رنگ طوسی نیز با رنگ مشکی و خاکستری تیره در کابینت های ردیف بالا و پایین تعویض شده است. پلان کابینت های آشپزخانه به صورت ال شکل است، اما برای اینکه هارمونی رنگ ها به هم نخورد، رنگ یخچال نیز مشکی انتخاب شده تا رنگ غالب در این فضا، رنگ های تیره و تاریک باشند.

حمام و سرویس بهداشتی نیز با رنگ غالب بژ و خاکستری تیره تزیین شده است. ترکیب بژ و خاکستری نیز یکی از ترکیب های شیک و لوکس برای فضاهای کوچک است.

آپارتمان دوم متراژی برابر با 79 متر مربع داشته و اینبار شاهد ترکیب رنگ آبی و طوسی به شکلی لطیف و صمیمی تر هستیم. فضای این آپارتمان نسبت به نمونه بالا آن حالت رسمی و موقر را ندارد. رنگ ها در اینجا روشن تر بوده و بخاطر محدودیت فضا، سعی شده از سایه های روشن آبی و طوسی در قسمت های مختلف خانه به صورت تاکیدی استفاده شود. رنگ طوسی منطقه نشیمن خانه توسط مبل راحتی پاف و سکشنال و رنگ آبی نیز توسط قالی مدرن جلو مبلی به دکوراسیون اضافه شده است.

تلویزیون روی یک یونیت چوبی از جنس چوب بلوط قرار گرفته و فاصله کمی تا مبل راحتی دارد. به همین خاطر جنس میز تلویزیون طوری انتخاب شده که با رنگ کفپوش هماهنگ باشد و از این طریق فضا بازتر دیده شود.

فضای بین آشپزخانه و نشیمن توسط یک میز ناهارخوری چهار نفره جدا شده است. صندلی های میز به رنگ مشکی هستند تا در زمینه کابینت های آبی و طوسی تیره تا حدودی محو شوند. در عوض اما رنگ میز سفید و طرح آن ساده انتخاب شده تا انتقال دیداری بین فضاهای خانه به سهولت صورت گیرد.

ترکیب رنگ آبی و طوسی کابینت در آشپزخانه نمود بیشتری دارد. ادامه یونیت کابینت پنتری تیره رنگ به کابینت طوسی روشن در ردیف پایین و رنگ چوب روشن در ردیف بالا ختم می شود. دیوار زمینه کابینت ها از جنس سنگ مرمر است تا علاوه بر فراهم کردن زمینه ای خنثی برای درخشش کابینت های آشپزخانه، خود نیز حرف برای گفتن داشته باشد.

در راهروی ورودی خانه بجای طوسی از خاکستری تیره استفاده شده و برای آبی نیز فقط به یک تابلوی ابستره کفایت شده است.

در اتاق خواب مستر نیز ترکیب رنگ آبی تیره و خاکستری، رنگ غالب در دکوراسیون بوده و فقط رنگ سقف و میز کار اتاق رنگ روشن دارند. در حمام و سرویس بهداشتی مخصوص این اتاق نیز فقط یک حوله خاکستری رنگ بعنوان رنگ تاکیدی در دکوراسیون این منطقه دیده می شود.

اما در اتاق خواب مشترک بچه ها شاهد ترکیب رنگ آبی و طوسی به میزان بسیار قوی تر هستیم . در اینجا رنگ آّبی روشن و تیره در کنار طوسی و خاکستری به کار رفته است. از آنجایی که تم تیره است، فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از دکورهای ماه و ستاره بوجود آمده که والدین نیز از همین روش استفاده کرده اند.

منبع: اتاق

به "نحوه ترکیب رنگ آبی و طوسی در دکوراسیون داخلی خانه بهمراه عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ترکیب رنگ آبی و طوسی در دکوراسیون داخلی خانه بهمراه عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید