مسائل ورزش پایه زیر سایه فوتبال زدگی مسوولان

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، در شرایطی که دغدغه مسئولان ورزش به طور کامل معطوف به حواشی فوتبال شده، به نظر می رسد رشته های پایه مانند ژیمناستیک و حاشیه های ناگوار آن به فراموشی سپرده شده است.

مسائل ورزش پایه زیر سایه فوتبال زدگی مسوولان

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، موضوع کهنه و تکراری که هر 4 سال بعد از بازی های آسیایی و المپیک تکرار می شود حمایت مسئولان از رشته های پایه است. این صحبت هر 4 سال زده شده و تا دوره بعد برگزاری این مسابقات به فراموشی سپرده می شود. چند وقتی است در ورزش پایه مانند ژیمناستیک مسائل و حواشی زیادی به وجود آمده است، مسائلی که صدای اهالی این رشته را درآورده است. پیشکسوتان ژیمناستیک بارها از وزیر ورزش درخواست کرده اند که به این مسائل رسیدگی کند اما اتفاق تعیین و تعیین کننده ای تا به امروز رخ نداده است، موضوعی که نگرانی های اهالی ژیمناستیک و جامعه رسانه ای را بیشتر کرده است.

با توجه به انتقادهای فراوانی که از ژیمناستیک و نحوه مدیرت آن شد و درپی آن پیشکسوتان وهیات رئیسه این فدراسیون از وزارت ورزش درخواست رسیدگی و ورود به این قضیه را کرده اند ولی هم چنان شاهدیم که مسوولان ورزش به این صحبت ها واکنش تعیین و مدیریتی نداشته اند، این درحالی است که وزیر شخصا درگیر حواشی فوتبال و باشگاه استقلال شده و حتی برای برگرداندن سرمربی استقلال، وزارت خارجه پیگیر این موضوع بوده است و سخنگوی وزارت ورزش نیز هر روز درباره سرنوشت استراماچونی اظهارنظر می کند.

سوال مهمی که باید پرسیده شود این است که رسالت ورزش ایران چیست؟ چرا باید ورزش ایران درگیر حواشی رفتن استراماچونی از استقلال شود تا دلارهای بی زبان بیت المال به موقع در جیب مرد ایتالیایی جا خوش کند و در سوی دیگر رشته های پایه و پر مدال به دست فراموشی سپرده شوند و اعتراضات جامعه ژیمناستیک دیده نشود.

حدود 6 ماه دیگر به المپیک 2020 مانده اما ظاهرا دغدغه ورزش ایران این روزها فقط بازگشت استراماچونی به استقلال است که این موضوع اعتراض رشته های المپیکی از جمله کشتی را در پی داشته است. محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اخیرا با انتشار پستی در اینستاگرام به ماجرای بلاتکلیفی استقلال به خاطر استراماچونی کنایه زد. او برای چندمین بار در سال های اخیر علیه مسئولان ورزش و توجه ویژه ای که به فوتبال دارند، موضع گرفته است.

سوالی که دغدغه بسیاری از ورزشکاران در رشته های پایه و المپیکی بوده، این است که آیا وزارت ورزش به مسائل این رشته ها به جدیت حل قضیه استراماچونی ورود کرده است؟ امید می رود وزارت ورزش همانند جدیتی که در کار استراماچونی داشت به ورزشکاران ملی و فدراسیون های ورزشی پایه و مشکل دار هم توجه کند و دغدغه های اهالی این رشته ها را برطرف نماید تا پرچم ایران در عرصه های بین المللی به اهتزاز درآید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسائل ورزش پایه زیر سایه فوتبال زدگی مسوولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل ورزش پایه زیر سایه فوتبال زدگی مسوولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید