مانور نظامی سربازان ازبکستان در آمریکا

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، وزارت دفاع ازبکستان از مشارکت نیروهای ویژه این کشور برای نخستین بار در تمرینات نظامی در آمریکا اطلاع داد.

مانور نظامی سربازان ازبکستان در آمریکا

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ازبکستان طی بیانیه ای خاطرنشان کرد، گروهی از نیروهای این کشور برای نخستین بار بنا به دعوت طرف آمریکایی در رزمایشی در پایگاه نظامی کمپ شلبی ایالت شرکت کردند.

در این بیانیه آمده است که عبدالسلام عزیزاف، وزیر دفاع ازبکستان و هیأت همراه وی از مانور ضربه جنوبی که با شرکت نیروهای ویژه کانادا، شیلی و هلند برگزاری شد، بازدید کردند.

قرار است هیأت نظامی ازبکستان همچنین از قرارگاه فرماندهی مرکزی (CENTCOM) در شهر تمپا ی ایالت فلوریدا نیز بازدید و با مقامات نظامی در خصوص مسائل نظامی گفتگو نمایند.

مانور ضربه جنوبی هر سال توسط گارد ملی می سی سی پی آمریکا برگزار می گردد. نظامیان وزارت دفاع ازبکستان اولین بار در این مانور شرکت کردند.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است. روابط نظامی این دو کشور در پی بسته شدن پایگاه نظامی خان آباد در جنوب ازبکستان در سال 2006 بر روی نظامیان آمریکایی دچار رکود شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مانور نظامی سربازان ازبکستان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور نظامی سربازان ازبکستان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید