لودریان: برگزیت بدون توافق همچنان گزینه اصلی است

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه گفت که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 31 اکتبر همچنان گزینه اصلی به شمار می آید.

لودریان: برگزیت بدون توافق همچنان گزینه اصلی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک سفارشی، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه گفت که فرضیه خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 31 اکتبر (9 آبان) همچنان گزینه اصلی است.

لودریان که در برابر مجلس فرانسه صحبت می کرد گفت که انگلیس هنوز پیشنهادهای قابل قبولی درباره چگونگی جلوگیری از خروج هرج و مرج آمیز از اتحادیه اروپا ارائه نداده است.

وزیر خارجه فرانسه اضافه نمود که اتحادیه اروپا همچنان درباره هرگونه پیشنهاد دیگر درباره برگزیت آماده است به شرط آنکه با توافق خروجی که پیشتر با ترزا می نخست وزیر سابق انگلیس حاصل شد تطابق داشته باشد.

وی اضافه نمود: در سایه نبود هرگونه پیشنهادی از این نوع، همچنان فرضیه خروج بدون توافق احتمال بیشتری خواهد داشت.

لودریان اضافه نمود که فرانسه همچنان اعتقاد دارد که توافق برگزیتی که در دوران ترزا می و پس از دو سال درباره آن توافق حاصل شد و مجلس انگلیس آن را سه بار رد کرد، بهترین راه حل است.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شاقتصادی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "لودریان: برگزیت بدون توافق همچنان گزینه اصلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لودریان: برگزیت بدون توافق همچنان گزینه اصلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید