سوغات استان مرکزی نیازمند برندسازی است

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، معاون گردشگری استان مرکزی گفت: سرمایه گذاری در بخش سوغات استان می تواند از سه وجه بهره وری اقتصادی، سپس اشتغال زایی و درنهایت انتقال فرهنگ بومی دارای اهمیت باشد.

سوغات استان مرکزی نیازمند برندسازی است

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیدحسن حسینی معاون گردشگری استان امروز سه شنبه 3 مهر ماه 97 گفت: استان مرکزی یکی از شاهراه های مواصلاتی کشور است که این موضوع می تواند سبب جذب گردشگر در سطح استان گردد از این رو عرضه ره آورد (سوغات) هر شهر می تواند یک بازار اقتصادی پایدار را ایجاد کند. همچنین هر گردشگر با خرید سوغات نوعی هویت و فرهنگ آن منطقه را به شهر خود انتقال می دهد و در حقیقت به مُبلغ زبانی تبدیل می گردد.

سید حسن حسینی اضافه کرد: در همین رابطه یک سیاستگذاری صحیح می تواند در امر اشتغال زایی و مدیریت منابع انسانی بسیار مفید واقع گردد چرا که سوغات از یک سو جنبه تبلیغ و از سوی دیگر جنبه اشتغال زایی و بهره وری اقتصادی را دارد.

او در ادامه گفت: فتیر اراک، باسلق اراک،گوشفیل اراک، شیره هزاوه، انگور هزاوه، گیوه سنجان، قالی و قالیچه اراک، عسل خمین، منبت سمقاور، گل و گیاه محلات، جوزغند نراق، صابون آشتیان، انار، طالبی، پسته زرندیه، حلوا ارده محلات، معرق، میناکاری، تفرشی دوزی، قلمزنی، سفال گری بدون چرخ خمین می تواند ره آوردی مناسب برای گردشگران باشد.

حسینی در خاتمه گفت: برندسازی لازمه رونق و فروش مطلوب سوغات است. در این مسیر بسته بندی مناسب، فراوری با کیفیت، تبلیغات و فرهنگ سازی چهار عامل اصلی توسعه است که می تواند اشغال پایدار را ایجاد کند.

منبع: میراث آریا

به "سوغات استان مرکزی نیازمند برندسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات استان مرکزی نیازمند برندسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید