سوزن دوزی زنان بلوچ به اروپا رسید

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، یک شرکت خلاق و نوآوری با توانمندکردن زنان بلوچ، سعی در برندسازی هنر سوزن دوزی دارد.

سوزن دوزی زنان بلوچ به اروپا رسید

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت وبلاگ عینک سفارشی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت خلاق و نوآوری با توانمندکردن زنان بلوچ، سعی در برندسازی هنر سوزن دوزی دارد.

سوزن دوزی، هنر قدیمی زنان بلوچ است که در طول این سال ها با بی مهری های بسیاری روبرو بود. اما با فعالیت شرکت ها و خانه های خلاق و نوآوری، بستری برای نقش آفرینی این ظرفیت ها در اکوسیستم فناوری کشور از یک سو و احیای ظرفیت های فرهنگی کشور از سوی دیگر فراهم شده است.

خلاقیت و سوزن دوزی

شرکت خلاق و نوآوری توسعه هنر و فناوری مکران اکسون در طول 4 سال فعالیت خود کوشش نموده تا با تمرکز بر روی مدرن شدن و به روز کردن این هنر، علاوه بر کارآفرینی اجتماعی و توانمندسازی بیشتر زنان بلوچ، نسبت به احیا این صنایع لاق و هنر بومی کشور اقدام کند.

برندسازی و تجاری سازی محصولات

علاوه بر این دغدغه های مهم، مینا شیرانی مدیرعامل شرکت خلاق و نوآوری توسعه هنر و فناوری مکران اکسون، به ضرورت های برندسازی این محصولات اشاره می نماید و می گوید: یکی از اصلی ترین تمرکزهای ما بر روی برندسازی و تجاری سازی این محصولات است. تا به امروز علاوه بر فروش داخلی این محصولات، نمونه هایی نیز به بعضی کشورها ازجمله فرانسه، استرالیا، آلمان، امارات و . . . نیز ارسال شده است.

توانمندسازی زنان 4 روستا

در این شرکت، 12 نفر به شکل ثابت حضور دارند و 250 نفر از زنان 4 روستای حاشیه زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان، توانمندسازی شده اند و کارهای فراوریی این شرکت را به انجام می رسانند. کوشش ها بر این است که تعداد این زنان فعال به 1000 نفر برسد.

نوع همکاری شرکت با این زنان به این صورت است که با تهیه و تحویل مواد موردنیاز به آنها و آموزش طراحی و نقشه ای که به آنها داده می گردد، زمینه فراوری محصول فراهم می گردد.

ورود به بازارهای جهانی

شیرانی دغدغه بزرگ شرکت را توسعه برند آن بیان کرد و گفت: در کوشش هستیم تا با شناخت بیشتر از استانداردهای جهانی حوزه برندینگ، ضعف های موجود خود را رفع کنیم تا بتوانیم با یک برندسازی قوی، به بازارهای جهانی ورود کنیم.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اعطای تسهیلات به این شرکت، زمینه استقرار آن در پارک علم و فناوری زاهدان را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سوزن دوزی زنان بلوچ به اروپا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزن دوزی زنان بلوچ به اروپا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید