سفر با قطار پردیس سالنی شرکت رجا

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، قطاری با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از تصورات ذهنی ما فاصله زیادی دارد. صحبت از قطار که می شود اغلب به یاد ریل های قدیمی و سفری طولانی می افتیم، اما قطارها هم با زندگی امروز پیشرفت کرده اند و هر روز بر روی سرعت و خدماتشان افزوده می شود. قطار پردیس سالنی یا اتوبوسی هم یکی از همین قطارهای جدید محسوب شده که چند سالی است در ایران فعالیت می کنند و اتفاقا مردم هم استقبال زیادی از آنان داشته اند. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا قطار پردیس سالنی شرکت رجا را به شما معرفی کنیم و بگوییم برای چه مقاصدی و چگونه می توانید بلیط آن را خریداری کنید.

سفر با قطار پردیس سالنی شرکت رجا

در ابتدا قطار پردیس سالنی را معرفی کرده و نگاهی بر خدمات آن می اندازیم پس از آن هم سایر قطارهای پرطرفدار مسافربری راه آن جمهوری اسلامی ایران را بررسی می کنیم.

برای رزرو آنلاین بلیط قطار اینجا را کلیک کنید

با توجه به این که در سال های اخیر قطارهای متنوعی به ناوگان کشور مخصوصا راستاهای پرترددی مثل تهران-مشهد و تهران-بندرعباس اضافه شده اند، انتخاب قطار برای سفر ممکن است کار سخت باشد. اگر شما هم هنوز تصمیم خود را نگرفته اید یا اطلاعات کاملی در این ضمینه ها ندارید پیشنهاد می کنیم نگاهی به مطلب راهنمای انتخاب قطار مناسب برای سفر بیاندازید.

قطار سالنی، صندلی یا اتوبوسی چیست؟

در قطارهای سالنی هر واگن به شکل سالنی طولانی درآمده و صندلی های مسافران شبیه به اتوبوس یا هواپیما قرار داده شده است. در حال حاضر قطارهای اتوبوسی کشور ما به سه گروه 2، 3 و 4 ستاره طبقه بندی می شوند. که با توجه به امکانات، خدمات، سن و … این دسته بندی ها انجام می شود.

معرفی قطار پردیس سالنی رجا

در حال حاضر شرکت رجا دو قطار 4 ستاره تندرو به نام های پردیس و صبا دارد. قطار سالنی پردیس خودکشش است. منظور از خودکشش قطاری است که نیازمند لوکوموتیو نیست و هر واگن خودش انرژی لازم برای حرکت خودش را تأمین می کند. صندلی های آن شبیه به صندلی های هواپیما (راحت تر از بسکمک از هواپیماها) بوده و مسافران در طول سفر احساس خستگی نمی کنند.

واگن ها سرتاسر عایق بندی شده اند و امکان ورود گرد و غبار، باد و باران به داخل آن ها وجود ندارد. سیستم گرمایشی و سرمایشی آن ها در سقف قرار داده شده و درجه حرارت سالن به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. قطار صبا (اتوبوسی دو طبقه) دیگر قطار 4 ستاره شرکت رجا است. ساعت حرکت آن ها معمولا در روز بوده و برای سفرهای گروهی و تورها بسیار مناسبند.

امکانات و خدمات قطار پردیس سالنی

قطار پردیس سالنی یکی از لوکس ترین قطارهای کشور است و تلاش شده تا با امکانات و خدمات مطلوبی از مهمانانش پذیرایی شود، این خدمات به شرح زیر هستند:

  • غذای اصلی
  • پذیرایی میان وعده
  • فروش تنقلات
  • سیستم تهویه هوای مطبوع
  • امکان دسترسی آسان با ویلچر
  • سیستم تصویری در سالن
  • توالت فرنگی
  • آب آشامیدنی (یک بطری نیم لیتری به ازای هر مسافر)
  • جعبه کمک های اولیه

راستا های قطار چهار ستاره پردیس سالنی

راستا تهران مشهد پرطرفدارترین راستا ریلی کشور است و برای سفر در این راستا بیشترین انتخاب ها را خواهید داشت. با توجه به مصافت طولانی 926 کیلومتری بسکمک به دنبال قطارهای سریع السیر هستند. قطار پردیس سالنی علاوه بر این که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند به خاطر اتوبوسی بودن بلیط ارزان تری دارد. در این قطارها مسافران بیشتری جا می شوند و البته هر مسافر فضای کم تری دارد که باعث شده قیمت بلیط های آن نسبت به مشابه کوپه ای خود کم تر باشد. قطار های معمولی برای رسیدن به مقصد حدود 11 تا 12 ساعت زمان نیاز دارند در حالی که قطارهای سریع السیر 8 ساعته شما را از تهران به مشهد (و بر عکس) می رسانند.

در حال حاضر علاوه بر مشهد می توانید قطار پردیس سالنی یزد به تهران را هم خریداری کنید. البته برنامه حرکت قطارها هرچند وقت یکبار تغییر می کند و برای اطلاع از جزییات دقیق حرکت قطارهای شرکت رجا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

مزایای سفر با قطار

قطار سواری در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و بیشتر این افراد کسانی هستند که راستا و راه رسیدن به مقصد هم برایشان مهم است و البته عجله ای هم برای رسیدن ندارد (هرچند که با بالا رفتن سرعت قطارها و تکنولوژی هایپرلوپ که گویا بزودی شاهد راه اندازی اش هستیم این حقیقت تغییر خواهد کرد).

قطار، ایمن ترین انتخاب برای سفر

سفر با قطار یکی از ایمن ترین انتخاب های ممکن است و برای افرادی که ترس از پرواز دارند بهترین گزینه جایگزین خواهد بود. یکی از نکات مهم ایمنی که بخصوص برای قطار پردیس سالنی و سایر قطارهای اتوبوسی (که فضای جداگانه ای ندارید) باید رعایت کنید این است که اشیا با ارزش خود را داخل کیف کمری یا کیف دستی کنار خود نگهدارید و آن را روی صندلی رها نکنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

در داخل ایستگاه های قطار هم احتمال کیف قاپی زیاد است و باید حسابی حواستان به وسایلتان باشد و اشیا قیمتی را از خودتان دور نکنید. برای رسیدن به سکوی سمت مقابل هیچگاه فکر رد شدن از روی ریل را نکنید و از راستاهای مخصوص استفاده کنید. هنگام انتظار در ایستگاه نیز فاصله ایمنی را از لبه سکو حفظ کنید.

هنگام سوار شدن از راهنما کمک بگیرید تا سر جای معین شده روی بلیطتان بنشینید و بعدا بلند شدن و جابه جب کردن وسایل به خصوص چمدان برایتان دردسر درست نکند. چمدانتان را قفل کنید و اگر قطارتان کوپه ای است قبل از خوابیدن اگر امکانش بود در آن را هم قفل کنید.

قیمت کمتر بلیط قطار نسبت به هواپیما

هزینه های سفر با قطار نسبت به هواپیما ارزان تر است و از طرفی با توجه به امکانات زیادی نسبت به اتوبوس هم بصرفه تر است. عوامل موثر در معین قیمت علاوه بر مقصد و طول راستا شما، نوع قطار و خدماتش حین سفر است. قطارهای لوکس، درجه یک، درجه دو، سالنی و اتوبوسی از جمله انتخاب های پیش رویتان هستند. قیمت بلیط قطار برای بزرگسالان، بچه ها و نوزادان متفاوت است. منظور از بزرگسال افراد بالای 12 سال، بچه ها بین 2 تا 12 سال است که بلیط نیم بها دارند و نوزادان (زیر دو سال) 10٪ مبلغ بلیط (فقط بیمه مسافر) را پرداخت می کنند.

خانواده های شهدا و جانبازان نیز از تخفیف 50٪ برخوردارند که برای استفاده از آن باید حتما حضوری بلیط خود را خریداری کنند.

پیشنهاد: پیشنهاد ما به شما این است که هنگام خرید، بلیط قطارتان را به صورت رفت و برگشت یا دوطرفه تهیه کنید تا کل هزینه سفر شما کاهش یابد.

راحتی و آزادی بیشتر مسافران قطار

در طول سفر با قطار پردیس سالنی یا اتوبوسی اگر چه راحتی سفر با کوپه و داشتن فضای اختصاص را ندارد اما بازهم هروقت خسته شدید می توانید بلند شوید و در سالن کمی قدم بزنید، به دستشویی رفته و کمی پاهای خود را حرکت دهید تا هنگام رسیدن احساس خستگی نداشته باشید.

از آزادی های بیشتری که هنگام سفر با قطار دارید امکان حمل بار زیاد است. برای پرواز محدودیت های زیادی پیش رویتان دارید. اگرچه قطارها هم محدودیت هایی دارند اما کم تر پیش می آید کسی چمدانتان را وزن کند و می توانید با خیال راحت همه وسایلتان را داخلش قرار دهید.

حتی می توانید اتومبیل تان را با پرداخت هزینه جداگانه به بار تحویل دهید و در طول سفر از آن استفاده کنید و دیگر دردسرهای خودرو کرایه ای یا هزینه های دربست دریافت را نداشته باشید.

محدودیت های جوی کم تر در سفر با قطار

معمولا در فصل زمستان با بد شدن آب و هوا جاده ها لغزنده و مسدود، پروازها هم لغو می شوند. در این شرایط استفاده از قطار ایمن ترین گزینه است و آخرین وسیله حمل و نقلیه ای خواهد بود که غیر قابل استفاده می شود. بنابر این اگر در روزی به شدت بارانی یا برفی قصد سفر دارید بهتر است به سراغ قطار بروید.

قطار اتوبوسی صبا یکی دیگر از قطار های سالنی پرطرفدار کشور است که خدمات مطلوبی را هم ارائه می کند. برای کسب اطلاعات کامل آن و مقایسه اش با قطار پردیس سالنی پیشنهاد می کنیم نگاهی به مطلب (معرفی قطار اتوبوسی ماهان به همراه جزئیات کامل) بیاندازید.

خرید آنلاین بلیط قطار

این روزها خرید بلیط قطار نیز مانند سایر وسایل حمل و نقل آسان شده و می توان آنلاین آن را خریداری کرد. با خرید بلیط قطار از وبسایت وبلاگ عینک سفارشی انتخاب گسترده ای برای خرید از شبکه ریلی داخل و خارج از ایران خواهید داشت. همچنین اگر تمایل داشته باشید می تواند بلیط قطار را همزمان با هتل رزرو کنید تا برنامه سفرتان کامل شود و نگرانی محل اقامت در مقصد را نداشته باشید.

  • بهای بلیط کودک و نوزاد چگونه محاسبه می شود؟

منظور از بزرگسال افراد بالای 12 سال، بچه ها بین 2 تا 12 سال است که بلیط نیم بها دارند و نوزادان (زیر دو سال) 10٪ مبلغ بلیط (فقط بیمه مسافر) را پرداخت می کنند.

  • قطار کوپه ای بهتر است یا اتوبوسی؟

قطار های کوپه ای معمولا گران تر هستند، اما فضای راحت تر و بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، از طرفی هم قطارهای اتوبوسی معمولا سریع السیرند. در انتها انتخاب بهترین آن ها بستگی به خودتان دارد.

در این مطلب دیدیم قطارهای سالنی یا اتوبوسی چیستند، قطار پردیس سالنی چه ویژگی هایی دارد و در حال حاضر میان چه راستاهایی تردد می کند. در انتها هم برخی از مزایای سفر با قطار را بررسی کردیم. برای رزرو بلیط قطار پردیس سالنی یا سایر قطارها می توانید به سایت وبلاگ عینک سفارشی مراجعه کنید و برای پرسیدن سوال و راهنمایی با شماره 8540 تماس بگیرید. اگر تجربه سوار شدن در قطار پردیس سالنی یا سایر قطارها را دارید با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "سفر با قطار پردیس سالنی شرکت رجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با قطار پردیس سالنی شرکت رجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید