ویزا عراق برای گردشگران و زائران ایرانی رایگان شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، با توافق ایران و عراق، صدور ویزا عراق برای گردشگران و زائران ایرانی از این پس رایگان خواهد بود.

ویزا عراق برای گردشگران و زائران ایرانی رایگان شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از توافق دو کشور برای رایگان شدن ویزا سفر اطلاع داد.

دکتر روحانی عصر امروز در کنفرانس خبری مشترک با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق گفت که ایران پیشنهاد کرد که ویزا حذف گردد اما طرف عراقی خواهان باقی ماندن ویزا بود.

وی گفت: بر این اساس توافق شد که ویزا سفر میان دو کشور برقرار باشد اما مبلغی بابت آن گرفته نگردد.

همزمان رسانه های عراق به نقل از پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رییس جمهوری از رایگان شدن ویزا زائران و گردشگران دو کشور از اواسط فروردین ماه 98 اطلاع داده اند.

شایان ذکر است در سفر بهمن ماه عبدالامیر الحمدانی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق به ایران و در دیدار وی با علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لغو ویزا بین دو کشور برای تسهیل در تردد زائران و گردشگران از سوی مونسان مورد تاکید نهاده شد.

در این دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر افزایش همکاری های ایران و عراق در زمینه های میراث فرهنگی و صنایع دستی گفته بود؛ باید با لغو ویزا بین دو کشور، تردد گردشگران ایرانی و عراقی را تسهیل کنیم.

منبع: میراث آریا

به "ویزا عراق برای گردشگران و زائران ایرانی رایگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزا عراق برای گردشگران و زائران ایرانی رایگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید