رنج ورزش کاران کبدی از نبود فضای تمرین، خانه کبدی احداث گردد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، خبرنگاران- گروه استان ها: ورزش از مقوله های تاثیرگذار در سلامت روحی، جسمی و روانی جامعه بوده که توجه آن، بخش اعظمی از افسردگی ها را برطرف می نماید.

رنج ورزش کاران کبدی از نبود فضای تمرین، خانه کبدی احداث گردد

در استان هایی مانند خراسان جنوبی که به لحاظ اقتصاد و کشاورزی در شرایط نامطلوبی به سر می بریم، توجه به ظرفیت های ورزشی نکته حائز اهمیتی است که نگاه ویژه مسئولان ذیربط را می طلبد.

پتاسیل جوانان خراسان جنوبی بر کسی پوشیده نیست که موفقیت ورزش کاران این استان در کسب رتبه های جهانی و کشوری این ظرفیت ها را به اثبات رسانده است بنابراین احتیاج است تا متولیان امر در زمینه برطرف مسائل حوزه ورزش کوشش نمایند تا شاهد گام های پایدار و بلندتری از سوی ورزش دوستان باشیم.

پیش از ظهر شنبه مجمع عمومی سالیانه هیئت کبدی خراسان جنوبی با حضور رئیس فدراسیون کبدی ایران و جمعی از مسئولان استانی برگزار گردید که کمبود فضای آموزشی و چتر بسته حمایت های اقتصادی از مهم ترین مسائل پیش روی کبدی کاران مطرح شد.

دوره مربی گری ویژه معلمان تربیت بدنی برگزار گردد

نماینده آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی مستعد در ورزش کبدی است، خواهان انعقاد تفاهم نامه بین هیئت کبدی و هیئت دانش آموزی هستیم تا بتوانیم ارتباط موثری داشته باشیم.

سعید شکری خواهان برگزاری دوره مربی گری ویژه معلمان تربیت بدنی شد و اظهار کرد: این امر باعث می گردد مربیان تربیت بدنی بتوانند دانش آموزان را برای ورزش کبدی آماده نمایند.

وی با بیان اینکه باید سرفصلی برای مسابقات کبدی دانش آموزان در تقویم کبدی 98 مد نظر قرار گیرد، اضافه نمود: آمادگی داریم با حمایت هیئت کبدی، دانش آموزان متوسطه اول و دوم را به مسابقات اعزام کنیم.

مکانی برای تمرین کبدی نداریم

عبدالسلام خسروی، رئیس هیئت کبدی درمیان هم در این جلسه خواهان حمایت از کبدی کاران در شهرستان ها شد و گفت: شهرستان درمیان استعدادهای خاصی در زمینه کبدی داشته که باید تقویت گردد.

مهدی باقریان، رئیس هیئت کبدی بشرویه هم خواهان حمایت این هیئت در زمینه داوری شد و اضافه نمود: هیئت کبدی بشرویه، هیئتی نوپا بوده که می طلبد مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

ابراهیم خسروی، نماینده مربیان کبدی خراسان جنوبی بابیان اینکه مکانی برای تمرین کبدی نداریم، اظهار کرد: پروژه ای برای این امر احداث ولی نیمه کاره رها شد.

خانه کبدی استان احداث گردد

مربی و نماینده داوران کبدی هم در این جلسه با اشاره به کمبود زمین برای تمرین کبدی کاران، اضافه نمود: تنها مشکل ورزش کبدی در خراسان جنوبی، جای خالی فضای تخصصی است.

ریحانه غلامی خواهان احداث خانه کبدی در استان شد و اظهار کرد: ظرفیت های استان در ورزش کبدی می طلبد تا فضاهای مناسبی به این امر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مسائل، انگیزه ورزش را از کبدی کاران اخذ می نماید، اضافه نمود: نباید ورزشکاران دغدغه مسائل جانبی را داشته باشند.

بخش اعظمی از کبدی کاران بیمه روستایی هستند

نماینده مربیان با بیان اینکه بعضی سازمان ها در برگزاری اعزام ها حمایت اقتصادی نمی نمایند، اظهار کرد: سال 91، کبدی کاران را با هزینه شخصی به اردو اعزام نموده ام اما هزینه ها هنوز پرداخت نشده است.

نسا اکبری با بیان اینکه انگیزه ورزشکاران کبدی در خراسان جنوبی از بین رفته است، گفت: بخش اعظمی از کبدی کاران بیمه روستایی هستند.

حسن گلکاری، مسئول کمیته پیشکسوتان کبدی خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به هزینه های اقتصادی اعزام کبدی کاران به اردوهای داخلی اعلام کرد: فدراسیون یاری بیشتری به هیئت کبدی داشته باشد تا بتوانیم هزینه های اقتصادی را جبران کنیم.

فدراسیون در تامین منابع اقتصادی حمایت کند

عضو هیئت رئیسه ورزش کبدی خراسان جنوبی با بیان اینکه کبدی ورزشی جوان پسند بوده که قدمتی طولانی دارد، اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی در این رشته ورزشی داشته که باید مورد توجه قرار گیرند.

زهره موهبتی با بیان اینکه حمایت های اقتصادی برای ورزشکاران انگیزه می آورد، اظهار کرد: فدراسیون باید در تامین منابع اقتصادی حمایت کند.

لازم به ذکر است نبود باشگاه مناسب ورزش کبدی در شمال شهر بیرجند از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رنج ورزش کاران کبدی از نبود فضای تمرین، خانه کبدی احداث گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنج ورزش کاران کبدی از نبود فضای تمرین، خانه کبدی احداث گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید