رئیس سازمان امور عشایر اعلام نمود؛ پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، قندالی گفت: سال جاری از 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری مصوب شده 130 میلیارد آن جذب شد.

رئیس سازمان امور عشایر اعلام نمود؛ پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی

به گزارش ، به نقل از سازمان امور عشایر، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر با ارایه گزارشی از اقدام های اجرا شده برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال 97 اظهار کرد: سال جاری حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای عشایر مصوب شد که 130 میلیارد آن جذب شد.

وی اضافه نمود: سال جاری در مجموع بیش از 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر پرداخت شد ضمن آنکه حدود 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش اضافه نموده به این قشر اختصاص یافت.

عشایر مراقب دام های خود باشند/ استمرار بارش های نرمال در ماه های آینده

به گفته قندالی، سال جاری حدود 170 هزار تن کنسانتره برای افزایش بهره وری در مناطق عشایری توزیع شد و با اصلاح الگوی تغذیه دام عشایر، میانگین مصرف علوفه برای فراوری یک کیلوگرم دام از 10 کیلوگرم به 7 کیلوگرم کاهش یافت.

قندالی گفت: در سال 97 تشکل های عشایری 250 هزار تن نهاده دامی در مناطق عشایری توزیع کردند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: در سال 97 طرح گردشگری عشایر و طرح کشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در چند استان اجرا شده است.

وی با بیان این که در سال 97 حدود 60 هزار کیلومتر راه عشایری 2 بار مرمت شد، اضافه نمود: سال جاری از محل اعتبارات مدیریت بحران 90 میلیارد تومان به عشایر اختصاص یافت.

به گفته قندالی، در سال 97 تعداد 230 کامیون تانکردار و خوردروی کمکدار به ناوگان خدمات رسانی به عشایر اضافه نموده شد و سرمایه صندوق بخش کشاورزی عشایر 20 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهارکرد: سال جاری تعداد 570 کمپ عشایری در سراسر کشور برپا شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی نهاده شد.

وی در خاتمه اعلام کرد: سال جاری سازمان امور عشایر ایران یکی از دستگاه های 22 گانه ستاد ملی خدمات سفر نوروز 98 است و در برپایی کمپ های عشایری نسبت به گذشته 10 درصد افزایش دارد. این کمپ ها از 25 اسفند برپاشده اند و تا 17 فروردین 98 به فعالیت خود ادامه می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس سازمان امور عشایر اعلام نمود؛ پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان امور عشایر اعلام نمود؛ پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید