خرید مسکن برای طبقه میانه در تهران، به حداقل 77 سال زمان احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران (پانا) - خرید خانه برای بسیاری از اقشار جامعه به یک آرزو تبدیل شده است و بعضی اخبار از توسعه خرید متری خانه حکایت می نمایند. این روش بعلاوه به راهی برای تامین سرمایه پروژه های ساخت و ساز تبدیل شده است. اما آیا خرید متری خانه ریسک دارد؟

خرید مسکن برای طبقه میانه در تهران، به حداقل 77 سال زمان احتیاج دارد

به گزارش تجارت نیوز، خرید خانه برای بسیاری از خانوارهای طبقه میانه و پایین به رویایی تقریبا دست نیافتنی تبدیل شده است. براساس آمارهای مختلف، خرید مسکن برای طبقه میانه در تهران، به حداقل 77 سال زمان احتیاج دارد.

برای دهک های پایین این مدت ممکن است به حدود 178 سال برسد؛ به شرطی که آنها تقریبا همه عایدی خود را پس انداز نمایند. اگر قرار باشد براساس معمول، خانوارها یک سوم عایدی خود را برای خرید مسکن در آینده پس انداز نمایند، باید حدود سه قرن منتظر بمانند تا بتوانند یک خانه 75 متری بخرند.

خرید متری خانه!

در این شرایط اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که از خرید متری خانه به صورت اشتراکی حکایت می نمایند. در این روش افراد به صورت شریکی و به هر میزان که می توانند خانه را پیش خرید می نمایند که می تواند مثلا چهار متر از یک آپارتمان برای هر فرد باشد.

از قدیم وجود داشته است

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اما در این مورد می گوید: خرید شریکی ملک از قدیم وجود داشته است و هنوز هم انجام می گردد.

او می افزاید: خرید متری خانه هیچ اشکال قانونی ای ندارد اما در مدت اخیر افزایش خاصی پیدا نکرده است.

به گفته این فعال صنفی، ممکن است افراد با هم شریک شوند و هر کدام از آنها یک دانگ، نیم دانگ یا حتی کمتر از آن را خریداری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خرید مسکن برای طبقه میانه در تهران، به حداقل 77 سال زمان احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید مسکن برای طبقه میانه در تهران، به حداقل 77 سال زمان احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید