خبرنگاران دیدار عمومی بیماران در بیمارستان های کردستان ممنوع شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، سنندج - خبرنگاران - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، دیدار عمومی بیماران در تمام بیمارستان های تابعه این دانشگاه در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خبرنگاران دیدار عمومی بیماران در بیمارستان های کردستان ممنوع شد

دکتر هومن قصری شامگاه شنبه در این رابطه گفت: این تصمیم در راستای حفظ سلامت هر چه بیشتر مردم و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا گرفته شده و از همه همراهان و خانواده بیماران انتظار می رود این موضوع مهم را رعایت نمایند.

وی اضافه کرد: با تایید قطعی هشت مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان، همه باید بیشتر هوشیار بوده و برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا، بهداشت فردی و اصول خودمراقبتی را رعایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مردم را به حفظ آرامش و پرهیز از استرس دعوت کرد و یادآور شد: تمام کادر بهداشتی و درمانی شاغل در واحدهای تابعه دانشگاه با تعهد و از خودگذشتگی مثال زدنی در حال ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی در برابر ویروس کرونا هستند و بزودی شاهد شکست دادن این ویروس در کشور و استان خواهیم بود.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا به امروز 593 نفر هستند که 123 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 43 نفر فوت نموده اند.

205 مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید 19 ظرف 24 ساعت گذشته (ظهر آدینه تا ظهر شنبه) شناسایی شده که 52 نفر در تهران، 21 نفر در قم، 17 نفر در گیلان، 22 نفر در گلستان، 12 نفر در اصفهان، 18 نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، 12 نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، 8 نفر در فارس، 6 مورد در آذربایجان شرقی، 3 نفر در اردبیل، 8 نفر در البرز، 4 نفر در سمنان، 5 نفر در کردستان، 6 نفر در قزوین، 4 نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و 4 مورد در یزد هستند که از این جمع، 9 نفر فوت نموده اند.

تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید 19 نشان می دهد.

10 تا 15 درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می گیرند.

30 بهمن 1398 بود که ابتلا پنج شهروند قمی به ویروس کرونا (کووید19) تایید شد و طبق اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی هم اکنون 593 نفر در 26 استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

تا به امروز این ویروس بلای جان 43 نفر شده و 123 نفر نیز با بهبود کامل از بیمارستان ها ترخیص شده است.

کردستان نیز تا قبل از ظهر پنجشنبه هشتم بهمن ماه جز استان های پاک از کرونا بود اما ظهر همان روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مثبت بودن ابتلای یک نفر در این استان را مخابره کرد و تا صبح امروز شنبه 10 بهمن نیز تعداد بیماران این ویروس به هشت تن رسیده است.

کروناویروس نخستین بار در سال 1965 کشف شد و مطالعه روی آن به طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می نماید، با این حال تا به امروز هفت کروناویروس انسانی کشف شده که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) 2019 در شهر ووهان چین با همه گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دیدار عمومی بیماران در بیمارستان های کردستان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیدار عمومی بیماران در بیمارستان های کردستان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید