خبرنگاران سران گروه 7 بر حمایت از کارکنان زیان دیده از شیوع کرونا تأکید کردند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران- خبرنگاران- سران هفت کشور صنعتی موسوم به G7 در کنفرانسی ویدیویی بر استفاده از تمام ابزارها برای حمایت از فعالیت های مالی و یاری به کارکنانی که از شیوع ویروس کرونا زیان دیده اند، تاکید کردند.

خبرنگاران سران گروه 7 بر حمایت از کارکنان زیان دیده از شیوع کرونا تأکید کردند

به گزارش دوشنبه شب خبرگزاری فرانسه، در حالی که همه گیری کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی در سراسر دنیا شده است، سران کشورهای گروه هفت بر لزوم همکاری و جبران خسارت های ناشی از این ویروس تاکید کردند.

سران این کشورها در انتها کنفرانس ویدیویی خود با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: ما بر اتخاذ تدابیر هماهنگ و هر اقدام ضروری و استفاده از همه ابزارهای سیاست گذاری برای رسیدن به رشد قوی در اقتصادهای گروه هفت و حمایت از آنها در مقابل خطرات سقوط متعهد می شویم.

هدف از این اقدامات حمایت فوری و ضروری از کارگران، شرکت ها و بخش هایی است که تحت تاثیر قرار گفته اند.

بنا بر این بیانیه، سران هفت کشور صنعتی به وزرای دارایی خود دستور دادند تا هفتگی با یکدیگر مشورت نموده و اقدامات و سیاست های لازم را به اجرا در آورده و اقدامات موثر و به موقع بیشتری را اتخاذ نمایند.

سران گروه هفت همچنین از نهادهای بین المللی همچون صندوق بین المللی پول خواستند تا یاری های اقتصادی را به کشورهایی که به آنها احتیاج دارند سریعا ارائه دهد.

آنان تاکید کردند: ما نه تنها متعهد به احیای رشد پیش بینی شده تا قبل از شیوع کرونا بلکه متهد به ایجاد بنیان ها برای رشد قوی تر در آینده هستیم.

تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به 174 هزار و 965 نفر رسیده که تا به امروز 77 هزار و 867 نفر از این بیماران بهبود یافته و 6 هزار و 687 نفر نیز فوت نموده اند.

این ویروس ابتدا در چین مشاهد شد و شیوع آن به سرعت اوج گرفت. در روزهای اخیر شمار مبتلایان و جان باختگان در چین کاهش یافته است.

سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده است که اکنون اروپا به کانون شیوع این ویروس تبدیل شده است.

همچنین کرونا در آمریکا نیز به سرعت در حال گسترش است.

این ویروس باعث اختلال در فعالیت های اقتصادی و سقوط ارزش سهام در بازارهای دنیای شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سران گروه 7 بر حمایت از کارکنان زیان دیده از شیوع کرونا تأکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سران گروه 7 بر حمایت از کارکنان زیان دیده از شیوع کرونا تأکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید