تور 7 روزه مون به کشورهای آ سه آن شروع شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، پکن- خبرنگاران- مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در نخستین مقصد تور 7 روزه خود به سه کشور عضو اتحادیه آ.سه.آن یکشنبه شب وارد برونئی شد.

تور 7 روزه مون به کشورهای آ سه آن شروع شد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد مون شامگاه گذشته در سفری سه روزه وارد برونئی شد و قرار است با سلطان حسن البولکیاه در خصوص راه های بهبود رابطه کشورش با برونئی و همچنین کشورهای عضو اتحادیه آسه آن بحث و گفت و گو کند.

بر اساس گزارش کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، این کشور از سال 1997 تا کنون سالانه یک میلیون تن گاز مایع از برونئی وارد نموده است در حالی که شرکت های ساختمانی زیادی از کره جنوبی نیز در برونئی فعالیت می نمایند.

رییس جمهوری کره جنوبی قرار است در سه روز اقامت در برونئی از پل 30 کیلومتری تمبرونگ که توسط شرکت های کره ای در دست ساخت است بازدید کند.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی گفت این سفر با هدف تقویت روابط سئول با سه کشور عضو مجمع جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) یعنی برونئی، مالزی و کامبوج صورت می گیرد.

مون قرار است بعد از ترک برونئی، در سفری سه روزه به مالزی نیز برود و با سلطان عبدالله پاهانگ پادشاه و ماهاتیر محمد، نخست وزیر این کشور دیدار کند.

سومین مقصد رئیس جمهوری کره جنوبی کامبوج است او قرار است در یک سفر یک روزه از این کشور با نخست وزیر و پادشاه این کشور دیدار کند.

کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن دومین شریک تجاری کره جنوبی در دنیا هستند به طوری که این اتحادیه سال گذشته میلادی 160 میلیارد دلار با کره جنوبی مبادلات تجاری داشته است.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا

به "تور 7 روزه مون به کشورهای آ سه آن شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور 7 روزه مون به کشورهای آ سه آن شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید