تملک 4 بنای تاریخی در کردستان

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از تملک 4 بنای تاریخی پس از وقفه چندساله در استان خبر داد.

تملک 4 بنای تاریخی در کردستان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، یعقوب گویلیان روز یک شنبه 30 آبان ماه 1400 در این مورد گفت: این اداره کل پس از وقفه چندساله با پیگیری و برگزاری جلسه های متعدد توانست در راستای حفظ بافت ها و بناهای تاریخی استان، 4 بنای تاریخی در سطح استان را تملک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: این 4 بنای تاریخی شامل منزل حسین پناهی، منزل کسوت آرا، منزل نصرت نصرتی و منزل خان احمدی در بیجار است.

او بیان کرد: بناهای مذکور از محل اعتبار تبصره 19 قانون بودجه سال 1399 با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان از طریق این اداره کل از مالکان خریداری و تملک شد.

گویلیان با اشاره به تملک زمین جوار تپه باستانی قلعه بالا در بیجار با اعتباری بالغ بر دویست و 60 میلیون تومان، اضافه نمود: در حال برنامه ریزی و رایزنی برای اختصاص اعتبار به منظور تملک سایر بناهای تاریخی در سطح استان هستیم که امیدواریم بتوانیم آثار تاریخی بیشتری را تملک کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "تملک 4 بنای تاریخی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تملک 4 بنای تاریخی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید