تعمیر و راه اندازی قطار مکه به مدینه یک ماه زمان می برد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، وزیر حمل و نقل سعودی بعد از خسارت وارده به قطار سریع السیر مکه مکرمه به مدینه پیش بینی کرد که جبران این خسارت و راه اندازی این خط به یک ماه زمان نیاز دارد.

تعمیر و راه اندازی قطار مکه به مدینه یک ماه زمان می برد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک سفارشی، وزیر حمل و نقل عربستان سعودی بعد از گذشت سه روز از وقوع آتش سوزی در ایستگاه های قطار سریع السیر بین مدینه منوره و مکه مکرمه گفت که تعمیر این ایستگاه ها حداقل یک ماه زمان می برد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، نبیل العامودی طی نشستی بعد از این این حادثه، گفت که به رغم خسارت های وارد شده به خط راه آهن مکه به مدینه در ایستگاه السلیمانیه استان جده، این ایستگاه تا 30 روز دیگر تعمیر شده و خدمات رسانی در این ایستگاه از سر گرفته خواهد شد.

او گفت که تا تعمیر ایستگاه مذکور، از ایستگاه جدید فرودگاه ملک عبدالعزیز برای حمل ساکنان شهر جده استفاده خواهد شد.

رسانه های سعودی یک شنبه این هفته از وقوع آتش سوزی مهیبی در ایستگاه السلیمانیه شهر جده خبر دادند. این ایستگاه یکی از ایستگاه هایی است که قطار سریع السیر مکه به مدینه وصل می کند.

به گفته مقامات سعودی این آتش سوزی که دلایل آن هنوز معین نیست و حتی برای کشف دلایل آن، کمیته تحقیق تشکیل داده شده، 15 ساعت ادامه داشته است و به گفته برخی از شاهدان ستون های دود نیز تا روز دوم در محل حادثه رؤیت شده است.

ایستگاه سلیمانیه قبل از آتش سوزی

ایستگاه سلیمانیه بعد از آتش سوزی

ایستگاه سلیمانیه بعد از حادثه

ایستگاه السلیمانیه جده، بخشی مهم شبکه ریلی قطار سریع السیر الحرمین است که سال گذشته با بودجه ای بالغ بر هفت میلیارد دلار به بهره برداری رسید.

گفته می شود این شبکه ریلی، بخشی مهم از طرح چشم انداز 2030 ولی عهد سعودی برای توسعه داخلی عربستان به شمار می رود که در این حادثه خسارتی هنگفت روی دست ریاض گذاشته است.

موقعیت شهرهای مکه و مدینه و ایستگاه جده

منبع: خبرگزاری فارس

به "تعمیر و راه اندازی قطار مکه به مدینه یک ماه زمان می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر و راه اندازی قطار مکه به مدینه یک ماه زمان می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید