تشریح شرایط تمرینی تیم بسکتبال سه نفره بانوان برای المپیکی شدن

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تیم بسکتبال سه نفره بانوان خردادماه آینده در دو رویداد مصوب فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) حضور پیدا می نماید تا در صورت کسب امتیاز لازم برای نخستین بار سهمیه حضور در بازی های المپیک را کسب کند.

تشریح شرایط تمرینی تیم بسکتبال سه نفره بانوان برای المپیکی شدن

برای حضور در این دو رویداد که به میزبانی اتریش و مجارستان برگزار می گردد، اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران هفته گذشته شروع و به مدت پنج روز پیگیری شد.

نیکا بیک لیک لی سرمربی تیم بسکتبال سه نفره دختران ایران ضمن تشریح فرایند برگزاری این اردو و نتایج به دست آمده در آن، گفت که شاگردانش تا پیش از اعزام به محل برگزاری رویدادهای مصوب فدراسیون جهانی بسکتبال هفت مرحله اردوی دیگر در پیش دارند.

وی با تاکید بر اینکه اردوی نخست تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مجموعه ورزشی دخانیات و در حالت قرنطینه کامل برگزار گردید، اعلام کرد: بعد از اتمام لیگ بازیکنان هیچ تمرین و مسابقه دیگری هم نداشتند. بعضاً تیم بازیکنان خیلی پیش از فینال لیگ از دور رقابت های باشگاهی کنار رفته بودند. فاصله تمرینی این دسته بازیکنان نسبت به آنهایی که تا فینال پیش رفته بودند، بیشتر هم بود.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره بانوان توضیح داد: به همین دلیل دو روز ابتدایی اردو با فشار تمرینی بالا سپری شد. دو سه روز بعد از آن اما فشار تمرین تا حدی تعدیل شد به خصوص که بازیکنان بعد از هفته های دوری از شرایط اردو و تمرین با فشار جلسات تمرینی اولیه تا حدی به شرایط مورد نظر رسیده بودند.

بیک لیک لی در خصوص چگونگی پیگیری تمرینات اردونشینان تیم بسکتبال سه نفره بانوان اعلام کرد: بازیکنان روزی سه جلسه تمرین داشتند. صبح ها تمرین با توپ و عصرها تمرین بسکتبال داشتند. در این فاصله هم باید یک جلسه بدنسازی و کار با دستگاه انجام می دادند. بنابراین اگرچه تعداد روزهای اردو کم بود اما خیلی پرفشار و البته نتیجه بخش پیگیری شد. همین فرایند تمرینی را برای مراحل آینده هم خواهیم داشت یعنی اردوهایی با تعداد روزهای کم اما جلسات تمرینی بالا.

وی در این زمینه ادامه داد: در کل ویژگی بسکتبال سه نفره بر خلاف بسکتبال پنج نفره همین نوع تمرینات است. در بسکتبال پنج نفره حدود 18 - 17 بازیکن به اردو دعوت می شوند در حالی که در بسکتبال سه نفره نهایت 10 نفر در اردو حضور دارند. به همین دلیل احتیاج نیست تعداد بالای روزهای اردو در این تیم زیاد باشد.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره بانوان با تاکید بر اینکه در مجموع برای آماده سازی تیمش جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک هشت مرحله اردوی آماده سازی پیش بینی شده که یک مرحله آن به پایان رسید، گفت: به خاطر کرونا و محدودیتی که همه کشورها در رفت و آمد تیم ها و ورزشکاران شان دارند، این اردوها بدون ملاقات تدارکاتی با تیم خارجی پیگیری می گردد مگر اینکه با تیم های داخلی ملاقاتی داشته باشیم که فعلاً برنامه ای نداریم.

بیک لیک لی ادامه داد: اردوی دوم تیم پیش از اردیبهشت ماه شروع می گردد. آخرین اردو هم به گونه ای برگزار می گردد که به زمان اعزام متصل گردد. در این میان ریزش تدریجی در میان اردونشینان خواهیم داشت. البته از مجموع 10 اردونشینی که داریم، نام 6 نفر برای مسابقات معرفی می گردد اما برای اعزام چهار بازیکن همراه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تیم بسکتبال سه نفره بانوان پس از اتمام کارش در اتریش با اتوبوس به محل برگزاری دیگر رویداد در مجارستان می رود، یادآور شد: این احتمال وجود دارد که برای مسابقات مجارستان ترکیب تیم نسبت به مسابقات اتریش تغییر کند. شرایط بازیکنان به لحاظ آسیب دیدگی و بیماری و البته عملکردشان در اتریش در این زمینه معین نماینده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در خصوص شانس این تیم برای کسب سهمیه المپیک از میادین انتخابی پیش رو گفت: هر دو رویداد سخت است. در مسابقات اتریش تیم هایی مانند آمریکا، ایتالیا، فرانسه و … حضور دارند که جزو 20 تیم اول رنکینگ جهانی هستند اما سهمیه هم ندارند. در مجارستان هم تیم هایی حضور دارند که صاحب رنکینگ جهانی اند اما فاقد تجربه از المپیک هستند.

نیکا بیک لیک لی با بیان اینکه تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران سابقه قرار دریافت در رده پنجم رنکینگ جهانی را دارد و هیچ وقت از رده 14 - 13 هم پایین تر نرفته است، گفت: اما باید پذیرفت که همه تیم های حاضر در میادین اتریش و مجارستان هدفمند هستند. کوشش و امیدمان این است که از این دو رویداد صاحب سهمیه شویم. در کل امیدمان برای کسب سهمیه در مجارستان بیشتر است.

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مسابقات گزینشی بسکتبال سه نفره بانوان که قرار است اتریش میزبان آن باشد طی روزهای 5 تا 9 خردادماه در شهر گراتس برگزار می گردد. دختران بسکتبالیست ایران در صورتیکه رده های اول تا سوم این رقابت را به دست بیاورند، می توانند از این رویداد صاحب سهمیه المپیک شوند.

آنها اما اگر در اتریش از دستیابی به کسب سهمیه بازمانند فرصت دارند تا در مجارستان و رقابت های برگزار گردیده در این کشور از آخرین فرصت خود برای کسب سهمیه استفاده نمایند. این رقابت ها ویژه تیم هایی است که فاقد تجربه المپیکی هستند و ایران تنها در صورت اول شدن در این رویداد مسافر توکیو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشریح شرایط تمرینی تیم بسکتبال سه نفره بانوان برای المپیکی شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح شرایط تمرینی تیم بسکتبال سه نفره بانوان برای المپیکی شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید