بعیدی نژاد: آمریکا در روابط ایران با دیگر کشورها دخالت نکند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، سفیر کشورمان در انگلیس با اعلام اینکه آمریکا خواستار مذاکره با ایران شده است، اظهار داشت آمریکا بهتر است به جای درخواست مذاکره دست از دخالت در روابط ایران با دیگر کشورها بردارد.

بعیدی نژاد: آمریکا در روابط ایران با دیگر کشورها دخالت نکند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک سفارشی، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان تأکید کرد آمریکا نمی تواند ایران را وادار به مذاکره کند.

بعیدی نژاد به سی ان ان گفت: بگذارید صراحتاً به شما بگویم که آمریکا خواستار مذاکره با ایران شده است اما مذاکره باید با رضایت طرفین انجام شود؛ نمی توان هیچ کشوری را وادار به مذاکره کرد. آمریکا نباید برای مذاکره به ایران فشار بیاورد بلکه باید پای خود را از روابط ایران و دیگر کشورها بیرون بکشد.

وی افزود: آنچه ما از آمریکا می خواهیم این است که یک کشور نرمال باشد و در روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها دخالت نکند. آنها همه کشورهای منطقه و فراتر از آن را تهدید می کنند که وارد توافقات اقتصادی و تجاری با ایران نشون، این نوعی تروریسم اقتصادی است که ما به درستی این نام را بر آن نهاده ایم.

کاخ سفید در هفته های اخیر تلاش کرده است تا به هر طریق ممکن این پیام را به ایران مخابره کند که برای مذاکره آمادگی کامل دارد اما ایران حتی به مقامات بلندپایه خارجی از جمله هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که اخیراً به منظور کاستن از تنش ها بین ایران و آمریکا به تهران سفر کرده اند صراحتاً اعلام کرده است که آمریکا عامل اصلی همه این تنش هاست و تا زمانی که جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران ادامه یابد، کوچک ترین شانسی برای مذاکره وجود نخواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بعیدی نژاد: آمریکا در روابط ایران با دیگر کشورها دخالت نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد: آمریکا در روابط ایران با دیگر کشورها دخالت نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید