آنالیز نبوغ لئوناردو داوینچی در موزه علوم و فناوری

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران- خبرنگاران- موزه علوم و فناوری با همکاری سفارت ایتالیا و موزه ملی، روز دوشنبه 26 فروردین 98 برنامه ای تحت عنوان نبوغ لئوناردو داوینچی برگزار خواهد نمود.

آنالیز نبوغ لئوناردو داوینچی در موزه علوم و فناوری

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی وبلاگ عینک سفارشی از موزه ملی علوم و فناوری ایران، در این برنامه که به مناسبت روز بین المللی پژوهش ایتالیا در دنیا برگزار می گردد، با حضور صاحب نظران ایتالیا و ایران در مورد داوینچی، نقش منابع جدید در بازخوانی آثار لئوناردو داوینچی آنالیز خواهد شد.

براساس این گزارش، سفیر ایتالیا در ایران نخستین سخنران این نشست خواهد بود و در ادامه سیف اله جلیلی رئیس موزه علوم و فناوری، محمد باقری استاد دانشگاه تهران و خانم دکتر جوسپنا فریللو و پروفسور آفردو بوککارو دیگر سخنرانان این نشست خواهند بود.

شایان ذکر است، این نشست کوشش می نماید تا به معرفی بیشتر لئوناردو داوینچی به عنوان یک نابغه چند بعدی بپردازد، ابعادی که از او اسطوره ای به مثابه یک دانشمند و هنرمند فوق العاده ساخته است.

نشست یاد شده سعی دارد وجوهی را آشکار سازد که کمتر به آنها پرداخته شده است.

حاضران در این نشست با استفاده از منابع قدیمی که حتی به زبان فارسی نیز هست و در آن به عناصر ارونی و حرکت دائمی با اتکا به نسخه خطی کورتزا نوری اشاره شده است، بیشتر با آثار لئوناردو داوینچی آشنا خواهند شد.

لئوناردو دی سر پیرو دا وینچی، که از او به صورت مختصر با نام لئوناردو داوینچی یاد می گردد، زاده 15 آوریل 1452 میلادی در روستای وینچی، واقع در فلورانس (مرکز کنونی منطقه توسکانی در ایتالیا) است. هوش و استعداد داوینچی از او فردی ساخت تا در رشته های نقاشی، مجسمه سازی، معماری، موسیقی، پیکرشناسی، زمین شناسی، نقشه کشی و گیاه شناسی، به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند تا آنجا که بسیاری از صاحب نظران عقیده دارند که وی مبتکرترین فردی بوده که تاریخ تا به حال به خود دیده است.

سبک خاص داوینچی در انجام کارهایش و همچنین طرح های مبتکرانه ای که وی از توپ های بخار، خودروهای پرنده، هواپیما، ادوات زرهی، ادوات جنگی و غیره ترسیم نموده، او را از جنبه خلاقیت، به شهرتی دنیای رسانده است. علاوه بر موارد فوق، داوینچی در بخش هنر و نقاشی نیز آثار بسیار مشهوری از خود بر جای گذاشته است که از مهم ترین و شناخته شده ترین آن ها می توان به تابلوهای شامِ آخر، مونالیزا و مرد ویتورین اشاره نمود.

آنالیز آثار این نقاش بزرگ ایتالیایی، روز دوشنبه 26 فروردین ماه در سالن اجتماعات موزه دوران اسلامی از ساعت 9 الی 13 برگزار می گردد.

علمی*9294*1485

منبع: ایرنا

به "آنالیز نبوغ لئوناردو داوینچی در موزه علوم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نبوغ لئوناردو داوینچی در موزه علوم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید