با احتیاط برانید؛ یوزپلنگ ایرانی در معرض انقراض است!

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، با توجه به اینکه محور عباس آباد ـ میامی گذرگاه اصلی یوز ها برای تردد میان پارک ملی توران و منطقه میاندشت است، الزامی است که رانندگان سرعت مجاز را در طول راستا و به ویژه محدوده مذکور رعایت نمایند تا احتمال تصادف با یوزپلنگ به حداقل برسد.

با احتیاط برانید؛ یوزپلنگ ایرانی در معرض انقراض است!

به گزارش تسنیم، هر ساله در ایام خاص مانند تعطیلات عید نوروز، سفر های جاده ای به سمت مشهد مقدس افزایش پیدا می نماید. افزایش سفر ها همیشه نگرانی ها را بابت حفظ جمعیت یوزپلنگ ایرانی در محدوده استان سمنان و به ویژه محور عباس آباد ـ میامی افزایش می دهد.

در حالی که در سال های اخیر شاهد کشته شدن 8 یوزپلنگ در محدوده 40 کیلومتری عباس آباد ـ میامی بوده ایم، اما همچنان هیچگونه همکاری از سوی وزارت وزارت و شهرسازی با سازمان حفاظت محیط زیست در راستای ایمن کردن این راستا برای عبور یوزپلنگ ایرانی انجام نشده و هر لحظه محتمل است که یوزی در این راستا با خودرو های عبوری تصادف نموده و شیب تند سقوط یوزپلنگ ایرانی به سمت پرتگاه انقراض را افزایش دهد.

با توجه به اینکه محور عباس آباد ـ میامی گذرگاه اصلی یوز ها برای تردد میان پارک ملی توران و منطقه میاندشت است، الزامی است که رانندگان سرعت مجاز را در طول راستا و به ویژه محدوده مذکور رعایت نمایند تا احتمال تصادف با یوزپلنگ به حداقل برسد.

در تاریخ 14 مرداد ماه سال جاری نیز شاهد تلف شدن یک فرد یوز ماده در اثر برخورد با یک خودرو عبوری بودیم. از زمان تلف شدن این یوزپلنگ، انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری تعدادی از سمن ها و مشارکت مردم تجهیزات حفاظتی را خریداری نموده و با یاری داوطلبان، برای محافظت از یوز در ایام پایانی ماه صفر به یاری محیط بانان رفته است لذا برای احترام به زحمات این عزیزان و جلوگیری از انقراض یوزپلنگ ایرانی، تقاضا می گردد که در راستا مذکور با هوشیاری تمام رانندگی نموده و سرعت مجاز را رعایت نمایند.

منبع: فرارو

به "با احتیاط برانید؛ یوزپلنگ ایرانی در معرض انقراض است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با احتیاط برانید؛ یوزپلنگ ایرانی در معرض انقراض است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید