بازگشت خدمه تانکر توقیف شده روسی توسط اوکراین به مسکو

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، 10 خدمه تبعه روسیه تانکر نیکا اسپیریت که روز گذشته توسط نیروهای امنیتی اوکراین توقیف شده بود، آزاد شده و به وسیله جمهوری مولداوی به مسکو بازگشتند.

بازگشت خدمه تانکر توقیف شده روسی توسط اوکراین به مسکو

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک سفارشی به نقل از خبرگزاری تاس، اتباع روسی که در تانکر نیکا اسپیریت که روز گذشته توسط نیروهای امنیتی اوکراین توقیف شده بود، صبح امروز (آدینه) به وسیله کی شینیف پایتخت جمهوری مولداوی به مسکو پرواز نموده و به کشور خود بازگشتند.

پیش از این یک مقام آگاه در سرویس امنیت اوکراین آزادی ملوانان روسی را اعلام نموده بود. به گفته وی، این افراد هیچ مسئولیتی در قبال حوادث اتفاق افتاده نداشته و آزاد هستند تا خاک اوکراین را ترک نمایند. البته خود این تانکر روسی در بندر اودسای اوکراین به حالت توقیف باقی خواهد ماند.

آزادی خدمه روسی این تانکر پیش از این از سوی سفارت روسیه در کی یف نیز مورد تایید نهاده شد.

روز پنج شنبه نیروهای امنیتی اوکراین در بندر ایزمایل در منطقه اودسا تانک روسی تانکر نیکا اسپیریت را توقیف کردند. به گفته آنان، این تانکر گویا در محاصره کشتی های اوکراینی در خلیج کرچ در نوامبر سال 2018 و در نهایت توقیف آنها توسط نیروهای مرزبانی روسیه نقش داشتند. ده تن از خدمه 15 نفره این تانکر شهروندان روسیه بودند.

در واکنش به توقیف تانکر روسی توسط نیروهای امنیتی اوکراین، گریگوری کاراسین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که این حادثه خبر بسیار بدی است، چرا که گویای این واقعیت است که بعضی مقامات کی یف همچنان مایل هستند تا به اقدامات تحریک آمیز خود علیه روسیه ادامه دهند.

ولادیمیر جباروف نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است، این حادثه می تواند از سوی افرادی برنامه ریزی شده باشد که می خواهند تا به موقعیت ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین لطمه بزنند و بهانه ای برای ایجاد تنش مجدد در روابط مسکو-کی یف بوجود آورند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بازگشت خدمه تانکر توقیف شده روسی توسط اوکراین به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت خدمه تانکر توقیف شده روسی توسط اوکراین به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید