اولین داغ های 1400

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، نزدیک به سه هفته از شروع سال 1400 و قرن جدید می گذرد و در این مدت حوادث تلخ و شیرین زیادی در کشور رقم خورد. حوادثی که هر ساله تکرار می گردد و نوروز و غیر نوروز نمی شناسد.

اولین داغ های 1400

به گزارش گروه حوادث وبلاگ عینک سفارشی از ضمیمه تپش، این هفته سراغ اولین حوادث تلخ و شیرین در سال جدید رفته و آنها را مرور کردیم.

اولین کشته تصادف رانندگی

هنوز دقایقی از تحویل سال جدید نگذشته بود که برخورد خودروی سمند با درختان حاشیه بلوار پژوهش تهران به پلیس گزارش شد. با حضور ماموران پلیس هدایت و رانندگی معین شد راننده جوان خودروی سمند کنترلش را از دست داده و پس از خروج از بلوار به علت سرعت زیاد با درختان کنار خیابان برخورد نموده و پسر 22ساله به عنوان اولین قربانی تصادفات سال جدید جانش را از دست داده است.

همچنین اولین فوتی عابر پیاده سال 1400، مرد جوانی بود که هنگام عبور از عرض بزرگراه امام علی(ع) به شدت با یک خودروی ساینا تصادف و فوت کرد.

دستگیری اولین دزد 3 دقیقه بعد از تحویل سال

قبل از تحویل سال جدید صدها نفر برای مراسم آتش بازی و شلیک توپ به میدان آزادی آمده بودند. نیروهای پلیس مخفی هم به خاطر احتمال سرقت، در میان مردم پخش شدند، توپ شلیک شد و با تازه شدن سال،مردم شاد و راضی مشغول تبریک عید بودند. سه دقیقه بعد از تحویل سال در گوشه ای از میدان، پلیس متوجه سرو صدا شد. وقتی چند مامور به آنجا رفتند، یکی از شهروندان مدعی شد دو مرد جوان خود را پلیس معرفی نموده و قصد دارند به زور تلفن همراه او را بگیرند.

ماموران که به ماجرا مشکوک شده بودند، قصد دستگیری دو مرد را داشتند که آنها اقدام به فرار از محل کردند اما یکی از آنها دستگیر شد.

با انتقال متهم به کلانتری 135 آزادی، او اعتراف کرد دزد است و با عنوان مامور از مردم در جشن سال تحویل سرقت نموده است.

از این دزد دو تلفن همراه که قبل از تحویل سال سرقت نموده بود، کشف شد. کوشش برای دستگیری همدست این مامور قلابی ادامه دارد.

اولین آتش سوزی

آتش نشانان ایستگاه 55 منتظر بودند تا سال تحویل گردد. سر سفره نشسته بودند که بانگ تحویل سال بلند شد، همه بلند شدند تا به یکدیگر تبریک سال نو بگویند که زنگ حریق ایستگاه به صدا درآمد. ماموران آتش نشانی لبخند سال نو روی لبانشان خشک شد و به سرعت از میله پایین آمده و سوار خودرو شدند. با خروج از ایستگاه، علت آتش سوزی حریق فضای سبز در حاشیه بزرگراه همت اعلام شد. آنها در کمتر از چهاردقیقه به حاشیه بزرگراه رسیدند و خیلی زود حریق را خاموش کردند.

نخستین نوزاد قرن جدید

هنوز دقایق کوتاهی از لحظه سال تحویل نگذشته بود که یک نوزاد دختر به عنوان اولین نوزاد سال 1400 متولد شد. این نوزاد در یکی از بیمارستان های کرج و تنها پنج دقیقه پس از اعلام سال تحویل به جهان آمد.

در اتفاقی دیگر که در بیمارستان امام علی(ع) آمل در روز چهارم فروردین رخ داد، نخستین چهارقلوی سال 1400 در این بیمارستان به جهان آمدند.

مادر این چهارقلوها، آنها را در هفته 36 بارداری به جهان آورد و میانگین وزن نوزادان یک کیلو و 600 گرم است. تا روز چهاردهم فروردین ماه حال این نوزادان خوب و همگی سالم و بدون مشکل بودند.

مرگ جنجالی خانم مجری

مرگ مرموز آزاده نامداری در آپارتمانش در طبقه هفتم برجی در سعادت آباد تهران، جنجالی ترین حادثه نوروز 1400 بود. عصر هفتمین روز فروردین وقتی مادر آزاده نامداری به خانه دخترش رفت با جسد او رو به رو شد که جان باخته بود. آنالیز ها نشان داد، دو روز از مرگ این مجری گذشته است.

با تحقیقات جنایی معین شد، همسر و دختر آزاده نامداری در رامسر به سر می بردند. همچنین آثاری از دگرکشی در محل و بر روی جسد دیده نشد.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی معین شد، او بر اثر مسمومیت با قرص های اعصاب جانباخته است.

همسر کشی؛ نخستین قتل 1400

هنوز چند ساعتی از اولین روز سال نگذشته بود که مردی با پلیس تهران تماس گرفت و خود را سرپرست کارگران شهرداری معرفی و از کشف یک جسد در حاشیه بزرگراه آزادگان خبر داد تا نخستین پرونده جنایی سال 1400 تشکیل گردد. با حضور ماموران معین شد جسد در حاشیه بزرگراه رها شده و یک کارگر شهرداری آن را پیدا نموده است.

مرد کارگر به ماموران گفت: در حال تمیز کردن حاشیه بزرگراه بودم که متوجه پتو شدم، ابتدا فکر کردم زباله است و تا دست زدم جسد یک زن که نایلون پیچ بود از داخل پتو بیرون افتاد. به سرکارگر خبر دادم و او هم به پلیس خبر داد. آنالیز جسد نشان می داد مقتول زنی حدود 30 ساله است که کبودی در ناحیه گردن دارد. در حالی که تحقیقات برای شناسایی مقتول ادامه داشت، مردی دو روز بعد به پلیس در جنوب کشور مراجعه کرد و مدعی شد همسرش را کشته و جسد را در حاشیه بزرگراه آزادگان پتو پیچ شده رها نموده است.

با آنالیز بیشتر معین شد جسد کشف شده با اظهارات این مرد مطابقت دارد، برای همین او دستگیر شد و اعتراف کرد: با همسرم اختلاف داشتم، او قصد جدایی داشت و مهریه اش را می خواست. با او درگیر شدم که سر و صدا راه انداخت و مجبور شدم دستم را جلوی دهانش بگیرم. وقتی به خودم آمدم او مرده بود. جسدش را پتو پیچ نموده و از خانه مان در پاکدشت سوار پراید نموده و در حاشیه بزرگراه آزادگان رها کردم اما دچار عذاب وجدان شدم و خودم را تسلیم پلیس کردم.

نخستین قربانیان قاتل خاموش

گاز گرفتگی، نخستین قربانیان خود را در سال 1400 در کرج گرفت. در دهمین روز فروردین سال جاری، دو مرد 30 و 52ساله و یک زن 23ساله که از ساکنان خانه ای در محله حیدرآباد کرج بودند دچار گازگرفتگی شده و فوت کردند. آنالیز ماموران آتش نشانی در محل نشان داد مرگ آنها بر نشت گاز آبگرمکن دیواری بوده است.

بدشانس های نوروز

بدشانس ترین دزدان نوروز هم دو مردی بودند که قصد داشتند به وسیله کانال کولر وارد خانه ای در حوالی میدان آزادی شوند. آنها تصور نمی کردند گرفتار شدنشان در کانال باعث افشای راز سرقت شان گردد. ماموران بعد از اطلاع از گرفتار شدن این دو دزد به خانه موردنظر رفته و بعد از بیرون کشیدن آنها از داخل کانال، دستگیرشان کردند. در ادامه همدست آنها نیز در آن حوالی شناسایی و دستگیر شد. متهمان در تحقیقات به پنج فقره سرقت از خانه ها اعتراف کردند.

امیرعلی حقیقت طلب - ضمیمه تپش روزنامه وبلاگ عینک سفارشی

منبع: جام جم آنلاین

به "اولین داغ های 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین داغ های 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید