هفته فرهنگی شهروندی سقز به ایستگاه اخر رسید

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، آیین اختتامیه هفته فرهنگی شهروندی سقز با معرفی برگزیدگان سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز با حضور جمعی از مسئولان، اعضای شورای شهر و هنرمندان برگزار شد.

هفته فرهنگی شهروندی سقز به ایستگاه اخر رسید

دبیرهفته فرهنگی شهروند سقز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و دست اندرکاران برگزاری این حرکت فرهنگی گفت: این کار فرهنگی با رویکرد و سیاستی جدید و رفتن به مکان هایی که شهروندان در محلات حضور حداکثری داشتند، برگزار شد.

مسئول کمسیون فرهنگی شورای شهر سقز افزود: این جشنواره پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری که استان کردستان یک استان فرهنگی است برگزار شد و انتظار است این حرکت تقویت و گسترش یابد.

امیر زارع زاده افزود: هفته فرهنگی شهروند سقز با گستره و حضور 15 استان کشور، در 4 بخش مسابقات قرآنی، کاریکاتور، فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی از تاریخ 16 الی 22 مرداد ماه توسط شورای شهر و شهرداری سقز و به مدت یک هفته در سطح شهر برگزار شد.

علی محمدیان معاون عمرانی فرماندار سقز نیز در این مراسم گفت: پیام هفته شهروندی همگرایی، همراهی و مشارکت بیشتر شهروندان و مسئولان در راستای پیشرفت و خدمتگزاری بیشتر می باشد.

سردار دوغی رئیس شورای شهر سقز در ادامه با اشاره به نقش مهم تئاتر در مراودات و اشتراکات فرهنگی اشاره و از همکاری تمامی ادارات و کسانی که برای پیشبرد این کار فرهنگی از جمله استاندار، نماینده سقز و بانه، اداره کل ارشاد اسلامی، اعضای شورای شهر، شهردار و مجموعه شهرداری، دبیر بخش های مختلف هفته فرهنگی شهروند، تمامی هنرمندان و ... تشکر کرد.

برگزیدگان و نفرات برتر سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز

هیئت داوران سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز متشکل دکتر قطب الدین صادقی، نادر برهانی مرند و فرزاد تقی لر بعد از سه روز رقابت گروه های شرکت کننده در این دوره از جشنواره، برگزیدگان خود را به شرخ زیر معرفی کرد.

هیئت داوران این جشنواره در بخش طراحی لباس، مهدی حبیبی طراح نمایش کالبد شکافی یک اتفاق، در بخش طراحی موسیقی، مهدی فتحی آهنگساز نمایش باز هم مدرسه م دیر شد و در بخش طراحی فضا مهدی حبیبی طراح فضای نمایش کالبد شکافی یک اتفاق را معرفی و تقدیر کرد.

هیئت داوران به اتفاق آرا از بازیگران الناز کاظمی، بازیگر نمایش خردسال نمایش باز هم مدرسه دیر شد و طیبه کاظمی بازیگر نمایش ماده 7؛ با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد.

در این دوره از جشنواره، فوزیه مریوانی رتبه سوم بازیگر زن نمایش زندگی رمانتیک، نرگس خاک کار، رتبه دوم بازیگری زن را به خاطر بازی در نمایش کالبد شکافی یک اتفاق و رتبه اول نیز به نازیلا امینی برای بازی در نمایش مگه میشه، مگه داریم اهدا شد.

هیئت داوران در بخش تقدیر از بازیگران مرد به اتفاق آرا از گروه بازیگران خردسال نمایش یاشیل تقدیر، مجید احمدی بازیگر نمایش ماده 7 و فریدون محمد امین و کیفی احمد از بازیگران نمایش من و خاشاک از اقلیم کردستان عراق تقدیر کرد.

در بخش بازیگری مرد نیز هیئت داوران سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز به ترتیب رتبه سوم خود را به هاوری رضایی بازیگر مرد مگه میشه مگه داریم، رتبه دوم را مشترکا به مصطفی کولیوندی، بازیگر نمایش کالبد شکافی یک اتفاق و وریا شاکری بازیگر نمایش یک عاشقانه داغ و رتبه اول این بخش را به امید فرامرزی برای بازی در نمایش زندگی رمانتیک تقدیم کرد.

هیئت داوران در بخش طرح و ایده رتبه سوم خود را به ابوالفضل محترمی و کریم خاوری نویسندگان نمایشنامه آقای وندال و مرتضی اسدی مرام نویسنده نمایش ماده 7، همچنین رتبه دوم را به هیوا اسد بیگی، نویسنده نمایش یک عاشقانه داغ و محسن محمدی، نویسنده نمایش خیابانی زندگی رمانتیک اهدا کرد و در این بخش هیچ برگزیده ای را به عنوان رتبه اول معرفی نکرد.

رتبه سوم کارگردانی هفته فرهنگی شهروند به افشین ناصری، کارگردان نمایش مگه داریم مگه میشه و هیوا اسدبیگی کارگردان نمایش یک عاشقانه داغ، رتبه دوم به پژمان شاهوردی کارگردان نمایش آستور یاس لاس پال ماس و رتبه اول نیز به مهدی حبیبی به کارگردان نمایش کالبد شکافی یک اتفاق تقدیم شد.

همچنین هیئت داوران در بخش آثار برگزیده، نمایش تندیس برای شهر جهت شرکت در جشنواره شهروند لاهیجان، نمایش آستور پاس لاس پال ماس- زندگی رمانتیک - مگه میشه مگه داریم به منظور شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و نمایش های یک عاشقانه داغ و کالبد شکافی یک اتفاق به منظور شرکت در جشنواره فجر پیشنهاد داد.

بنا به اعلام هیات داوران اولین جشنواره کاریکاتور شهروند سقز، پژمان علیپور رتبه اول، فخرالدین دوستمحمد رتبه دوم و مبین ساعدی و حمید قالیجاری مشترکا رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

همچنین سامان جعفری، روژینا فطانت، یوسف علیمحمدی، سونیا محمدی، پدرام محمدی، سامان صولی و سیاوش عباسی نفرات مورد تقدیر اولین جشنواره کاریکاتور شهروند سقز شناخته شدند.

بنا به اعلام هیات داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه شهروند سقز نیز جایزه بهترین فیلمنامه به عدنان زندی برای فیلمنامه فیلم پروانه ها، جایزه بهترین تصویر به ادریس محمودیان برای تصویر برداری فیلم ده هزار و یک شب و جایزه بهترین کارگردانی به سامان حسین پور با فیلم آخرین آغوش اهدا شد.

هیأت داوران در بخش موبایلی هیچ فیلمی را لایق دریافت جایزه ندانست و جایزه بخش آزاد به ئه سرین محمودی با فیلم مونس و آکو زند کریمی با فیلم بوکه بارانه اهدا کرد.

جایزه بهترین انیمیشن به بارزان رستمی با انیمیشن شهر زیبا، جایزه بهترین مستند به جلال ویسی با مستند قاشق، جایزه بهترین فیلم داستانی به امید نیک رو با فیلم ده هزار و یک شب، جایزه ویژه هیأت داوران به احمد صالحی برای بازی در فیلم ده هزار و یک شب رسید.

گفتنی است، هفته فرهنگی شهروند سقز با گستره و حضور 15 استان کشور، در 4 بخش مسابقات قرانی، کاریکاتور، فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی از تاریخ 16 الی 22 مرداد ماه توسط شورای شهر و شهرداری سقز و به مدت یک هفته در سطح شهر برگزار شد.

منبع: mehrnews.com

به "هفته فرهنگی شهروندی سقز به ایستگاه اخر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی شهروندی سقز به ایستگاه اخر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید