مقصر ناکامی رئال مادرید کیست؟

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، گیوم بالاگ ، گل مارسلو که تنها التیام بخش شکست مقابل لوانته بود، به ناکامی 482 دقیقه ای رئال مادرید در زدن گل سرانجام داد. بزرگترین باشگاه جهان در این فصل سه بازی از 9 بازی اول فصل لالیگا را باخته که آخرین آنها شکست دو بر یک شنبه مقابل لوانته بود. با تنها یک امتیاز از 4 بازی زنگ خطر در سانتیاگو برنابئو به صدا در آمده است. شایعه شده که خولن لوپتگی کمتر از پنج ماه پس از انتصاب شغلش را از دست می دهد. ولی مقصر این ماجرا کیست؟

مقصر ناکامی رئال مادرید کیست؟

آیا لوپتگی مقصر است؟

لوپتگی پس از استعفای غیرمنتظره زیدان به رئال پیوست و این تصمیم منجر به برکناری اش از تیم ملی اسپانیا در آستانه جام جهانی روسیه شد. رئال با مربی جدید آغاز خوبی نداشت و در سوپرجام اروپا 4 بر دو مغلوب اتلتیکو مادرید شد. با آمار ضعیف 5 برد از 12 بازی می توان حدس زد که بازیکنان توجه زیادی به خواسته های این مربی ندارند. بازیکنان جواب نداده اند و خوب بازی نمی نمایند. نمایش همه آنها پایین تر از متوسط است. کافی است عملکرد این هفته واران در خط دفاع را در نظر بگیرید. مودریچ، آسنسیو، مارسلو و دیگران هم ضعیف بوده اند. لوپتگی به جای اینکه مانع گل خوردن رئال گردد و دفاع تیمش را بسازد، همچنان به یک سبک بازی اصرار دارد. او از خط دفاعش می خواهد که خیلی بالا بازی کند و در بازی مقابل لوانته هم مهاجمان حریف توانستند در فضای پشت این دفاع بارها به توپ برسند. او نتوانسته جلوی آغاز های ضعیف تیمش را بگیرد. در این فصل 89 درصد گل های خورده رئال مادرید در نیمه اول بوده. سزار منوتی، سرمربی مشهور آرژانتینی عقیده داشت که مربی پول می گیرد تا تیمش بتواند موقعیت گل بسازد. گل زدن بخشی از وظیفه بازیکنان محسوب می گردد. از این نظر لوپتگی می تواند ادعا کند که تیمش مقابل لوانته سه بار به تیر دروازه زده و 34 ضربه داشته که 15 تای آنها در چارچوب بوده، در حالی که لوانته دو ضربه به چارچوب داشت که هر دو گل شد. با این حال خط حمله مادرید کیفیت و زهر کافی ندارد. بر خلاف آمار بالای ضربه به چارچوب، فرصت هایی که آنها می سازند به ندرت خطرناک است. وقتی زیدان فهمید که باشگاه خواسته او را برآورده نمی نماید (تزریق خون جدید به تیم و فروش بیل) تصمیم به جدایی گرفت. مسائل رئال تا حدودی مشخص بود و می توان لوپتگی را از این نظر مقصر دانست که چرا این چالش را پذیرفته. او تابستان گذشته خواستار بازیکنان جدیدی بود؛ ویلیان خوزه، مهاجم رئال سوسیه داد و یک هافبک میانی برای جانشینی کواچیچ که به چلسی رفت. هیچکدام از اینها فراهم نشد و او مجبور شد با آنچه دارد پیش برود. با این حال او بارها تاکید نموده که به تیم فعلی اعتماد دارد، ولی سوال این است که آیا مادرید هم اعتماد مشابهی به لوپتگی دارد؟

بازیکنان چطور؟

در این فصل رئال در 9 بازی لیگ تنها 13 گل زده. همین که دقایق گل نزدن تیم به لطف یک مدافع چپ به خاتمه رسید، در حالی که بیل، بن زما و ماریانو، سه مهاجم تیم درون زمین بودند، گویای همه چیزی است. تعدادی از بازیکنان تیم نتوانسته اند انتظارات را برآورده نمایند. آسنسیو از این نظر یک مورد ویژه است. امید زیادی به اوج گیری این هافبک تهاجمی وجود داشت، ولی او در هفته های اخیر نتوانسته انتظارات را برآورده کند. بن بمان آغاز خوبی داشت، ولی در چند بازی گذشته دوباره گل زدنش متوقف شد. مصدومیت های عضلانی گاه و بیگاه بیل هم مانع پیشرفت این مهاجم است. با همه اینها عملکرد رئال به عنوان یک مجموعه است که بیش از همه طرفداران را نگران می نماید. به نظر می رسد آنها علاقه زیادی به پس دریافت توپ ندارند و وقتی هم این کار را می نمایند، حرکت و جابه جایی کافی ندارند. آیا این ناشی از خستگی ذهنی است یا خیال آنها راحت است که این روند تنها با تغییر مربی متوقف خواهد شد؟

چرا طرفداران از پرز ناراضی اند؟

طرفداران فعلا اعتراض زیادی به لوپتگی ندارند، شاید به این دلیل که شرایط او را درک می نمایند. ولی در مورد فلورنتینو پرز، رییس باشگاه اینطور نیست. در نظرسنجی روزنامه آس، 85 درصد معتقد بودند که مقصر بحران فعلی پرز است. تقریبا همه می دانند که پس از استعفای زیدان، لوپتگی گزینه اول پرز نبود. پوچتینو، سرمربی تاتنهام، آلگری، سرمربی یوونتوس، ناگلزمان، سرمربی هوفن هایم و کونته، سرمربی سابق چلسی همه به دلایل مختلف به درخواست پرز پاسخ منفی دادند و بعد از آن بود که او سراغ لوپتگی رفت. پرز گاه و بیگاه از لوپتگی حمایت می نماید، ولی همه می دانند که کار او تمام است و تنها زمان برکناری او مشخص نشده. بعد از بازی با ویکتوریا پلژن یا بعد از ال کلاسیکوی یکشنبه؟ پرز تا حد زیادی باید سرزنش گردد، چرا که خواسته های لوپتگی را برآورده نکرد. کورتوا، دروازه بان و اودریوزولا، مدافع راست تنها خریدهای تابستانی بودند. وقتی رونالدو جدا شد، واضح بود که تیم بیش از هر چیز احتیاج به گل دارد. پرز گمان می کرد که بن زما، بیل و وینیسیوس جونیور، جوان برزیلی می توانند این جای خالی را پر نمایند، ولی او اشتباه می کرد. او تنها مایل به جذب نیمار یا امباپه است که با سیاست کهکشانی او همخوانی دارند و بقیه فکر او متوجه پول زیادی است که برای بازسازی استادیوم احتیاج دارد. پرز نمی خواست برای خرید بازیکنی مثل آزار پول خرج کند. با این حال تیم رونالدو و کواچیچ را از دست داده بود و پیش از آن هم دانیلو، موراتا و پپه رفته بودند، بدون اینکه کسی جانشین آنها گردد. پیش از آنکه طرفداران بخواهند لوپتگی را بابت نتایج لالیگا سرزنش نمایند، باید بدانند که این شرایط جدیدی نیست. قهرمانی اروپا در فصل گذشته شکاف های آشکار تیم در لالیگا را تا حدودی پوشاند. فراموش نکنیم بارسلونا با 17 امتیاز اختلاف نسبت به رئال قهرمان لالیگا شد. آیا زیدان در صورت قهرمان نشدن تیم در اروپا می توانست شغلش را حفظ کند؟ فکر نمی کنم و مهمتر از آن زیدان هم چنین تصوری نداشت.

آیا مشکل جایگزین نکردن رونالدو است؟

گاهی احتیاج به گلزنی دارید که حتی در روزهای بد هم شما را به پیروزی برساند. رونالدو برای رئال حکم چنین بازیکنی را داشت که حالا در تیم دیده نمی گردد. ولی آیا رئال برای بردن تیم هایی مثل آلاوز، لوانته و زسکا مسکو احتیاج به بازیکنی مثل رونالدو دارد؟ به نظرم نه. آنها فصل قبل 94 گل زدند که 26 تای آنها را رونالدو زد و 22 تای آنها بعد از ژانویه زده شد. مهمتر از آن 44 گلی بود که این تیم در لالیگا خورد، دو برابر گل های خورده اتلتیکو مادرید و 15 گل بیشتر از بارسا. شکاف ها از قبل در این تیم وجود داشت. تیم های لالیگا این فصل به دلیل توزیع عادلانه تر حق پخش تلویزیونی شرایط مالی بهتری دارند. آلاوز و اسپانیول فعلا در بالای جدول هستند، چیزی که قبلا قابل تصور نبود. پس از شکست مقابل لوانته جلسه ای بین پرز و لوپتگی برگزار گردید. رییس باشگاه همچنین جلسه جداگانه ای با سرخیو راموس، کاپیتان تیم داشت. با توجه به بازی در لیگ قهرمانان و ال کلاسیکو، احتمالا فعلا تغییری اتفاق نمی افتد، ولی تضمین نمی دهم که او خیلی روی این نیمکت دوام بیاورد. شاید هم درباره ناکامی رئال خیلی بزرگنمایی شده. باید به فصل 01-2000 برگردیم، زمانی که آنها در آغاز فصل همین قدر امتیاز داشتند. ولی در خاتمه فصل آنها با هفت امتیاز اختلاف نسبت به لاکرونیا برای بیست و هشتمین بار قهرمان شدند.

مترجم: آرمن ساروخانیان

منبع: ایران ورزشی

به "مقصر ناکامی رئال مادرید کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصر ناکامی رئال مادرید کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید