لزوم ترویج تفکر انتقادی در صدا و سیما

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در اختتامیه چهارمین جشنواره علم برای همه، با بیان اینکه نمی توان از رسانه ها درخواست کرد پیرامون موضوع تغذیه سالم دست به فرهنگ سازی بزنند، اسپانسرمحور شدن برخی رسانه ها را دلیل این موضوع دانست و تاکید نمود: تنها راه ایمن شدن در برابر دریای اطلاعات رسانه ای از سوی یونسکو، پی دریافت شیوه تفکر انتقادی اعلام شده است.

لزوم ترویج تفکر انتقادی در صدا و سیما

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مرضیه ادهم در این مراسم ذیل موضوع اهمیت فرهنگ سازی در خصوص تغذیه سالم، گفت: باید توجه داشت که راهکار این موضوع، درخواست از رسانه برای فرهنگ سازی نیست، چراکه صدا و سیما اسپانسرمحور شده و با توجه به این موضوع، اعتماد سابق به رسانه فوق از دست رفته است.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب خود باید نسبت به محتوای رسانه ها حساسیت به خرج دهد، به تعریف سواد رسانه ای پرداخت و گفت: سواد رسانه ای توانایی تشخیص درست یا غلط بودن پیغام، درستی منبع، شناخت اخبار جعلی و تشخیص ابزارها و تکنیک هایی است که برای به دل نشستن پیغام مورد استفاده قرار گرفته است.

این دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه یونسکو آخرین راه مقابله با رسانه ها و گم نشدن در دریای اطلاعات را پی دریافت تفکر انتقادی اعلام نموده است، اظهار کرد: تنها به وسیله این نوع تفکر است که فرد نسبت به محتوای رسانه ای ایمن می گردد.

ادهم در خاتمه مهم ترین تأکید جشنواره علم برای همه در محور از رسانه ها و منابع به درستی استفاده کنیم را تاکید بر پی دریافت این نوع تفکر دانست و ابراز امیدواری کرد این شیوه در مواجهه با تبلیغات و رعایت تغذیه سالم موثر واقع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم ترویج تفکر انتقادی در صدا و سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ترویج تفکر انتقادی در صدا و سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید