سرپرست جدید فرهنگستان هنر کیست؟

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، فرهنگستان هنر حکم سرپرستی علیرضا اسماعیلی را رسما اظهار داشت.

سرپرست جدید فرهنگستان هنر کیست؟

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، با نامه نهاد ریاست جمهوری علیرضا اسماعیلی به عنوان سرپرست فرهنگستان هنر معین شد.

علیرضا اسماعیلی متولد 1348 در تیران اصفهان و دانش آموخته تاریخ ایران از دانشگاه شهید بهشتی است. وی از بدو تاسیس فرهنگستان هنر در این مجموعه فعالیت داشته و پیش از این معاونت فرهنگی و هنری، معاونت پژوهشی و مدیرعاملی موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری(متن) این فرهنگستان را برعهده داشته است.

اسماعیلی همچنین، مدیریت و ساماندهی اسناد تاریخی نهاد ریاست جمهوری را از سال 1372 تا اوایل دهه هشتاد برعهده داشته و تاکنون دبیری علمی گروه های نسخ خطی در حوزه هنر و همچنین دبیری انتشارات همایش های بین المللی و ملی متعددی را در کارنامه اجرایی خود دارد.

علیرضا اسماعیلی عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر است و در رزومه علمی و پژوهشی خود، مقالات و کتب تالیفی متعددی در حوزه تاریخ هنر، نسخ خطی و اسناد تاریخی از جمله: هنراصفهان از نگاه سیاحان: ازصفویه تا خاتمه قاجار؛اسنادی ؛ اسنادی ازمطبوعات و احزاب دورة رضاشاه؛ معماری دورة پهلوی به روایت اسناد،آرامگاه فردوسی؛ معماری دورة پهلوی به روایت اسناد؛ آرامگاه فردوسی، کتابت و مصورسازی نسخ خطی در دورة شاه تهماسب صفوی و... دارد.

ریاست علی معلم دامغانی پس از 9 سال در فرهنگستان هنر به اتمام رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرپرست جدید فرهنگستان هنر کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست جدید فرهنگستان هنر کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید