چطور می توان یک رایحه مناسب برای هر محیط انتخاب کرد؟

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، در این مطلب نکاتی را که باید در خصوص خوشبو کردن منزل خود بدانید بیان شده است.

چطور می توان یک رایحه مناسب برای هر محیط انتخاب کرد؟

به گزارش، واقعیت این است که عطر ها مانند یک اکسسوری عمل می نمایند و به خانه شما عمق و شخصیت می دهند. علاوه بر این استفاده از عطر در محیط خانه نه تنها آن را خوشبو و دلپذیر می نماید بلکه فضا ها را هم از همدیگر تفکیک نموده و باعث می گردد هر بخشی از منزل شما احساس و ویژگی های متفاوتی داشته باشد.

استفاده از رایحه ها و مواد معطر برای خوشبو کردن منزل تابناک باتو ـ. اگر کسی وارد منزل شما گردد و بوی عرق و قرمه سبزی و چیز هایی بدتر از آن را استشمام کند چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ واضح است که خوشبو کردن منزل به اندازه تن و بدن و لباس های ما اهمیت دارد و تا زمانی که در محیط خانه شما بو های نامطبوع وجود داشته باشد محیط آن دلچسب و شیک نخواهد بود. راه های مختلفی برای خوشبو کردن منزل وجود دارد مثل استفاده از اسپری ها و عطر ها و شمع های معطر.

اما راز های استفاده از این وسایل و داشتن خانه ای خوشبو در چیست؟ در این مقاله نکاتی را که باید در خصوص خوشبو کردن منزل خود بدانید بیان شده است.

واقعیت این است که عطر ها مانند یک اکسسوری عمل می نمایند و به خانه شما عمق و شخصیت می دهند. علاوه بر این استفاده از عطر در محیط خانه نه تنها آن را خوشبو و دلپذیر می نماید بلکه فضا ها را هم از همدیگر تفکیک نموده و باعث می گردد هر بخشی از منزل شما احساس و ویژگی های متفاوتی داشته باشد. با استفاده از عطر ها و خوشبو کردن منزل شما احساس کسالت و تکرار در محیط خانه خود نخواهید داشت و می توانید حس های مختلف و متفاوتی را تجربه کنید.

وگا می گوید: من زمانی که در دانشگاه شیکاگو مشغول تحصیل در رشته جامعه شناسی بودم متوجه شدم که علاقه خاصی به کار در آزمایشگاه دارم و نشستن پشت میز مرا خسته و افسرده می نماید. وقتی به نیویورک نقل مکان کردم به طور تصادفی با یک آگهی کار در یک آزمایشگاه عطرسازی روبرو شدم و با آن ها تماس گرفتم. پس از آن نزد یک متخصص عطرسازی دوره دیدم و خودم به یک عطرساز تبدیل شدم و در کمپانی های بزرگ عطرسازی مشغول به کار شدم. تا این که چند سال پیش تصمیم گرفتم مستقل کار کنم، اما هنوز هم کمپانی های مختلف برای ساخت عطر های خود از من مشورت می گیرند و محصولات معطر مختلفی مثل شمع، شامپو و اسپری های خانگی را طراحی می کنم.

هردوی این محصولات می توانند برای خوشبو کردن منزل مورد استفاده قرار بگیرند فقط روش استفاده از آن ها متفاوت است. اگر یک دستگاه بخور معطر داشته باشید می توانید هردوی این محصولات را کنار بگذارید و فقط از بخور بهره ببرید. اما بعضی از بخور ها ظاهر جالبی ندارند و با دکوراسیون منزل شما هماهنگ نیستند، اما در عوض شمع های معطر ظاهر زیبایی دارند و فضایی رمانتیک به وجود می آورند به همین دلیل برای محیط شام و حمام انتخابی عالی هستند. شمع های معطر فقط به خاطر عطر خود مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه نور و زیبایی آن ها هم یک امتیاز محسوب می گردد. پس اگر این موارد برای شما اهمیت دارد از شمع بهره ببرید، اما اگر به یک رایحه ممتد در فضا احتیاج دارید عطر داخل بخور گزینه بهتری است.

شما باید به عطر مانند نوعی از موسیقی نگاه کنید مثلا شما در اتاق نشیمن به یک موسیقی آرام و ملایم احتیاج دارید که معادل عطری آن می تواند یک رایحه ملایم گل باشد. اما اگر قصد برگزاری مهمانی را دارید یک موزیک شاد پخش خواهید کرد که معادل عطری آن می تواند رایحه های جذاب و غلیظی مثل عطر های مخصوص شب و مهمانی باشد. برای آشپزخانه نیز از عطر هایی بهره ببرید که اشتها برانگیز هستند از جمله عطر های حاوی رایحه میوه مثل سیب و گلابی. ترجیحا از عطر گل در فضای اشپزخانه استفاده نکنید.

برای محیط حمام و دستشویی نیز از عطر هایی که رایحه های غلیظ، اما تمیزی دارند مثل گرپ فروت و … بهره ببرید و یا شکل شمعی عطر مورد نظر خود را به کار ببرید. برای اتاق خواب هم دامنه انتخاب های متعددی وجود دارد، اما بهتر است از رایحه هایی بهره ببرید که اثر آرامش بخش دارند مثل رایحه لسطوخودوس یا شکوفه پرتقال. حتی می توانید از غنچه های گل های اسطوخودوس هم داخل یک شیشه بهره ببرید و از بوی مطبوع آن بهره مند شوید. اگر به دنبال رایحه ای جذاب تر هستید عطر هایی که حاوی مشک و وانیل و عنبر هستند امتحان کنید.

اگر قصد خرید شمع معطر برای خوشبو کردن منزل خود را دارید قبل از خرید، انگشت خود را روی موم دوم شمع بمالید تا بوی آن آزاد گردد و سپس انگشت خود را بو کنید. اگر قطرات موم روی بدنه شمع دیده می گردد آن را خریداری نکنید، چون این نشانه کفیت بد شمع معطر است، چون عطر و موم شمع به خوبی با هم ترکیب نشده اند.

اگر قصد خرید اسپری برای خوشبو کردن منزل خود را دارید سراغ رایحه هایی قوی مثل چوب صندل و مرکبات بروید. برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت اسپری، آن را در هوا اسپری کنید و درون آن راه بروید، اگر قطرات اسپری را روی پوست خود حس کردید این اسپری کیفیت خوبی ندارد و هوا را به اندازه کافی خوشبو نخواهد کرد. از اسپری هایی بهره ببرید که از خود لک به جا نمی گذارند تا بتوان آن را روی پارچه هم مورد استفاده قرار داد.

افرادی که به عطر های قوی علاقه ندارند هم می توانند به روش های مختلفی خانه خود را خوشبو نمایند و فضای آن را دلپذیر و تروتازه جلوه دهند. عطر هایی که حاوی رایحه بابونه، گل های وحشی و آفتابگردان هستند می توانند بهترین انتخاب برای این افراد باشند، چون این رایحه ها کاملا طبیعی و ملایم و سبک هستند و بوی تندی ندارند. بعضی از این گل ها مثل بابونه حتی ممکن است بوی خاصی هم نداشته باشند، اما فضا را شاداب و تروتازه می نماید. بیشتر روغن های معطری که برای خوشبو کردن منزل مورد استفاده قرار می گیرند در واقع از خود گیاهان گرفته نمی شوند بلکه تصویر و ذهنیت ما از رایحه این گیاهان را در خود منعکس می نمایند پس اگر به گیاهان حساسیت هم داشته باشید باز می توانید از آن ها بهره ببرید.

یک اشتباه رایج بیشتر افراد در خوشبو کردن منزل این است که از یک رایحه خاص و تکراری برای این کار استفاده می نمایند که این رایحه هم معمولا یاسمن یا یاس است. در حالی که این رایحه ها بوی تندی دارند و توجه زیادی را به خود جلب می نمایند در نتیجه افرادی که وارد منزل شما می شوند تصور خواهند کرد که شما سعی می کنید بوی بدی را که در منزلتان جریان دارد با این رایحه ها و عطر ها بپوشانید. پس بهتر است از عطر ها و رایحه هایی بهره ببرید که ملایم تر هستند و توجه زیادی را به خود جلب نمی نمایند. اگر واقعا به این رایحه ها علاقه دارید سعی کنید آن ها را با عطر های دیگر مثل رایحه نرگس و میموسا یا کاملیا ترکیب کنید. به این ترتیب می توانید بو های موجود در منزل خود را نیز مانند دکوراسیون آن شیک انتخاب کنید و همه حواس پنجگانه افرادی را که در محیط قرار دارند راضی نگه دارید.

منبع: مجله قرمز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چطور می توان یک رایحه مناسب برای هر محیط انتخاب کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور می توان یک رایحه مناسب برای هر محیط انتخاب کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید