همکاری وزارت خانه های صمت و راه برای اتصال خطوط ریلی معادن به شبکه ملی راه آهن

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین 10 هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای اتصال شبکه ها و خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی راه آهن کشور اطلاع داد.

همکاری وزارت خانه های صمت و راه برای اتصال خطوط ریلی معادن به شبکه ملی راه آهن

به گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی پس از سرانجام نشست مشترک با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با وبلاگ عینک سفارشی، با اعلام این خبر اضافه کرد: در حوزه واردات کالا و توزیع به موقع کالا در داخل کشور استفاده از شبکه ریلی و افزایش حجم و تناژ بار بر روی ریل برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه است.

وی با اعلام اینکه افزایش بار روی ریل سیاست مشترک وزارت صمت با وزارت راه و شهرسازی می باشد، توضیح داد: وزارت صمت یک وزارتخانه مالی و وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه زیربنایی است و هم افزایی این دو وزارتخانه در نقاط مشترک به توسعه متوازن و همه جانبه در کشور یاری می نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صمت بسته پیشنهادی خود را در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی تدوین می نماید، در این بسته وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عرضه کننده و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متقاضی تعریف می گردد تا بعضی از نیازهای کشور در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل از محل ساخت داخل تامین گردد.

رزم حسینی همچنین تامین قطعات و واردات کالاهای ضروری وزارت راه را از دیگر بخش های همکاری این دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی دانست و گفت: 200 میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر تصویب شده است. واردات این محصولات با تعامل دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی توسط شرکت های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد خودرو، بیان نمود: افزایش فراوری در حوزه خودرو در دستور کار است که این سیاست به خوبی پیش می رود.

وزیر صمت در سرانجام توضیح داد: در حوزه خودرو به دنبال حذف واسطه ها و دلالان هستیم که مجلس شورای اسلامی و شورای رقابت بر این رویه اتفاق نظر دارند.

در این نشست مشترک که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گشت در مورد مهمترین مسائل و محورهای همکاری دو وزارتخانه بحث و گفتگو شد و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "همکاری وزارت خانه های صمت و راه برای اتصال خطوط ریلی معادن به شبکه ملی راه آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری وزارت خانه های صمت و راه برای اتصال خطوط ریلی معادن به شبکه ملی راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید