هاشم زاده: فوتسال چه زمانی قهرمان دنیا شده که می گفتند باید به قهرمانی می رسیدیم؟، میانگین سنی ما کمتر از آرژانتین بود

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، مربی تیم ملی فوتسال ایران درخصوص نقدها مطرح شده نسبت به بالا بودن میانگین سنی این تیم، گفت که ایران از نایب قهرمان دنیا جوان تر بود.

هاشم زاده: فوتسال چه زمانی قهرمان دنیا شده که می گفتند باید به قهرمانی می رسیدیم؟، میانگین سنی ما کمتر از آرژانتین بود

محمد هاشم زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ عینک سفارشی، درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام دنیای 2021 لیتوانی گفت: در دور اول خوب پیش رفتیم و صربستان و آمریکا را شکست دادیم. نتیجه خوبی مقابل آمریکا نگرفتیم و آرژانتین هم قهرمان دوره گذشته بود. مقابل ازبکستان تمرکز خود را چند لحظه از دست دادیم و 3،2 گل دریافت کردیم. روسیه یکی از قدرت های دنیا است و چهار گل به ازبکستان زد، اما ما 9 بار مقابل این تیم گلزنی کردیم که این موضوع قدرت هجومی ما را نشان می دهد. تیمی که هجومی بازی می نماید، دفاع ضعیف تری دارد.

از نتیجه کسب شده رضایت نداریم

وی درخصوص ملاقات با قزاقستان توضیح داد: در نیمه اول این بازی عملکرد خوبی داشتیم و روی چند اشتباه گل خوردیم. ما تمام کوشش خود را کردیم تا به نیمه نهایی صعود کنیم و توقع مردم و خودمان بیشتر بود. به همین دلیل از این نتیجه رضایت نداریم.

جراح معروف کشور اعلام کرد طیبی 28 شهریور می تواند بازی کند

مربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص شرایط حسین طیبی و اینکه گفته شد کادر فنی از شرایط او مطلع بوده است، به وبلاگ عینک سفارشی گفت: بهتر است پزشکان درباره او شرح بدهند. جراح معروف کشورمان و کمیته پزشکی فدراسیون به ما نامه دادند که طیبی روز 28 شهریور می تواند بازی کند و به همین دلیل، او را به لیتوانی بردیم که در ادامه مسابقات هم نتوانست به میدان برود.

ترسو نبودیم، محتاط عمل می کردیم

هاشم زاده در خصوص عملکرد نامطلوب تیم ملی ایران در نیمه های دوم و اینکه بعضی کارشناسان از ترسو بودن تیم صحبت کردند، اعلام کرد: ما ترسو نبودیم و زمانی که گل می خوردیم، از حریف جلو بودیم. تیمی که در بازی های حذفی از حریفش عقب می افتد، فشار می آورد و ما کوشش می کردیم محتاط تر باشیم که سه گل از قزاقستان دریافت کردیم. اشتباهات داوری هم در این بازی دخالت داشت و خطای منجر به گل دوم قزاقستان درست نبود. اگر بازی 2-2 به انتها می رسید و به وقت اضافه می رفت، می توانستیم پیروز شویم.

بازیکنان به جای حضور در اردوی تیم ملی، در لیگ آماده جام دنیای شدند

وی در خصوص اظهار نظر ناظم الشریعه درباره زمان کم آماده سازی و اینکه چرا این اتفاق در تعطیلی لیگ (اردیبهشت تا شروع جام دنیای) رخ نداد، بیان نمود: بازیکنان در اختیار تیم ملی نبودند. دعوت بازیکنان به تیم ملی یا پیوستن آنها به باشگاه ها و دریافت مبالغ قرارداد، دو روش پیش روی ما بود که دومی را انتخاب کردیم. لیگ برتر ایران قدرتمند است و بازیکنان با سه بازی، خودشان را برای جام دنیای آماده کردند. در ادامه هم به تورنمنت تایلند و سپس بلاروس رفتیم.

مشکل خاصی بابت غذا و لباس نداشتیم

مربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای این تیم مشکل غذا و پوشاک داشتند یا خیر، اسم کرد: مشکل خاصی از این بابت نداشتیم.

ناظم الشریعه تاکتیک های کلی را تعیین می کرد، نه بازیکنان

هاشم زاده در این باره که یک بازیکن در زمان استراحت به تشریح نکات فنی برای سایر بازیکنان می پرداخت، گفت: ناظم الشریعه صحبت های کلی را درباره مسائل تاکتیکی مطرح می کرد. بازیکنان در هر مسابقه به دو گروه چهار نفره تقسیم می شوند و در زمان استراحت، یکی از آنها به سایر بازیکنان گروه می گوید در این زمان، از این تاکتیک استفاده می کنیم. ناظم الشریعه تاکتیک های کلی تیم را تعیین می نماید و بازیکنان هم تاکتیک ها را یادآوری می نمایند، نه اینکه خودشان تاکتیک بدهند.

چه زمانی به قهرمانی یا نایب قهرمانی دنیا رسیدیم که این بار باید قهرمان می شدیم؟

وی درخصوص شرایط قراردادی کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: ما تا انتها سال با فدراسیون فوتبال قرارداد داریم و فدراسیون در خصوص ادامه کار تصمیم می گیرد. به جز سال 2016 که با همین کادر فنی به مقام سوم دنیا رسیدیم، هیچ وقت در صندلی های اول تا سوم دنیا قرار نگرفتیم. بعضی می گویند باید قهرمان می شدیم؛ در چه دوره ای قهرمان یا نایب قهرمان شدیم؟ ما اشتباهاتی داشتیم و بعضی نقدها به صورت دلسوزانه مطرح می گردد، اما بعضی نقدها مغرضانه است.

میانگین سنی ایران از نایب قهرمان جام کمتر بود

مربی تیم ملی فوتسال ایران درمورد لزوم جوانگرایی در این تیم توضیح داد: جوانگرایی چند سال طول می کشد و بعد از هر دوره جام دنیای باید آن را شروع کنیم؛ نه اینکه هنگام اعزام به جام دنیای دست به جوانگرایی بزنیم. کادر فنی تیم ملی باید بازیکنان جوانی به تیم اضافه کند تا میانگین سنی تیم کاهش یابد. البته میانگین سنی آرژانتین که نایب قهرمان دنیا شد، بالای 32 سال است و میانگین سنی ایران حدود 31 سال بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هاشم زاده: فوتسال چه زمانی قهرمان دنیا شده که می گفتند باید به قهرمانی می رسیدیم؟، میانگین سنی ما کمتر از آرژانتین بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشم زاده: فوتسال چه زمانی قهرمان دنیا شده که می گفتند باید به قهرمانی می رسیدیم؟، میانگین سنی ما کمتر از آرژانتین بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید