زائرانی از افغانستان، عراق، سوریه و آفریقا در کاروان راهیان نور سال جاری

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، خبرنگاران: مسئول کاروان زائران خارجی گفت: زائران خارجی این کاروان که همگی دانشجوی دانشگاه امام خمینی(ره) هستند از 13 کشور همچون چین، افغانستان، عراق، سوریه، کشورهای آفریقایی و...برای زیارت یادمان های مختلف جنوب آمده اند.

زائرانی از افغانستان، عراق، سوریه و آفریقا در کاروان راهیان نور سال جاری

کاروانی متشکل از دانشجویان خارجی از 17 اسفندماه وارد مناطق عملیاتی جنوب کشور شده و تا امروز 21 اسفندماه92 از یادمان های مختلف هشت یال دفاع مقدس بازدید کردند. سید مصطفی موسوی مسئول کاروان زائران خارجی در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی وبلاگ عینک سفارشی، از جزئیات این کاروان اطلاع داد و گفت: کاروان زائران خارجی راهیان نور از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) واقع در قزوین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده است. زائران این کاروان حدودا 100 نفر و همگی دانشجوی دانشگاه امام خمینی(ره) هستند که از 13 کشور جهان برای زیارت یادمان های مختلف جنوب آمده اند. مجموعا 3 دستگاه اتوبوس متشکل از زائران کشورهایی همچون چین، افغانستان، عراق، سوریه، کشورهای آفریقایی و... از ادیان مختلف جهان رهسپار اردوی راهیان نور شده اند. این دانشجویان توانستند از مناطق فکه، اروند، هویزه، خرمشهر، معراج شهدای اهواز دیدن نمایند.

وی اضافه نمود: زائران این کاروان هدفشان را برای این بازدید دیدن خوی وحشی استکبار و دشمنان عنوان نموده اند. در دیدارهایی که از مناطق مختلف داشتند به من می گفتند که فهمیدیم جنگ ایران چقدر هزینه داشته است و آمریکا و دیگر کشورهای خارجی چقدر پشتیبانی رژیم بعث را نموده اند. بعضی از زائرین مانند زائران چینی فقط با هدف دیدار از مناطق عملیاتی و رؤیت بازمانده های جنگ هشت ساله ما به این مناطق رهسپار شده اند اما بعضی دیگر هم با ایمان به فرهنگ مقاومت و شهادت به قصد یک سفر زیارتی راهی این مناطق شدند.

مسئول کاروان زائران خارجی در ادامه توضیح داد: هنگامیکه در معراج شهدای اهواز به زیارت پیکر شهدای تازه تفحص شده رفتیم، شاهد بودم که بسیاری از این زائران، همانند زائران کشورهای عراق و سوریه با زیارت شهدا اشک می ریختند که نشان از اعتقادات پاک آنان به شهدای مظلوم داشت. دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) هر ساله کاروان دانشجویان خارجی را برای زیارت از مناطق عملیاتی جنوب در ایام راهیان نور اعزام می نماید.

سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور پیش تر در نشست خبری اعلام نموده بود که اردوهای راهیان نور از مرزهای جغرافیایی کشورمان عبور نموده و زائرین مختلفی را از قاره های افریقا، اسیا و اروپا به اینجا کشانده است در چند سال گذشته هم درخواست های مختلفی برای اعزام کاروان زائرین خارجی داشته ایم. بیش از 10 هزار زائر خارجی تاکنون از این مناطق بازدید نموده اند و پیش بینی ما این است که تعداد سال جاری رو به افزایش می باشد. سال جاری پیش بینی بیش از یک و نیم میلیون نفر زائر برای اردوهای راهیان نور را داریم که در مناطق مختلف عملیاتی از آن ها پذیرایی می کنیم.

منبع: تسنیم

به "زائرانی از افغانستان، عراق، سوریه و آفریقا در کاروان راهیان نور سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زائرانی از افغانستان، عراق، سوریه و آفریقا در کاروان راهیان نور سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید