راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، بسیاری از بیماری ها به دلیل وجود سم در بدن ما به وجود می آیند و یا تشدید می شوند و سم زدایی و پاک سازی بدن از سموم...نوشیدنی هایی که علاوه بر خاصیت سم زدایی که دارند، خوشمزه هم هستند و بسیاری از آنها رامی توان حتی به رژیم غذایی

راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت اول)

برای پاک سازی و سم زدایی بدن می توان از یک سری نوشیدنی های مخصوص استفاده کرد

چکیده :

بسکمک از بیماری ها به دلیل وجود سم در بدن ما به وجود می آیند و یا تشدید می شوند و سم زدایی و پاک سازی بدن از سموم، اولین قدم برای سفر به سوی سلامتی است. در مقاله پیش رو که در دو قسمت تقدیم می شود با انواع نوشیدنی های سم زدا و پاک سازی کننده آشنا می شویم. نوشیدنی هایی که علاوه بر خاصیت سم زدایی که دارند، خوشمزه هم هستند و بسکمک از آنها را می توان حتی به رژیم غذایی روزانه هم اضافه کرد. آشنایی با این نوشیدنی ها و این که هر کدام برای پاک سازی کدام بخش از بدن مفید هستند، ما را در انتخاب آنها و بهره برداری بهتر از آنها کمک می دهد. فراموش نشود که در موارد خاص حتما باید با پزشک متخصص مشورت شود.

تعداد کلمات : 2709/مدت زمان مطالعه:13/5 دقیقه

نویسنده : Dr. Edward Group

مترجم : میثم نریمانی

چه شما در حال تلاش برای حمایت از پاک سازی و سم زدایی کل بدن باشید و یا فقط بخواهید انرژی خود را افزایش دهید، نوشیدنی های ضد سَم می توانند یک سبک زندگی سالم را غنی و پُرمایه کنند و از فکر و بدن شما حمایت کنند! آیا شما در پی پاسخ هایی از قبیل این که این نوشیدنی های تمیز کننده را چگونه مصرف کنید و یا آنها را باید قبل از غذا یا بعد از غذا مصرف کنید؛ هستید؟ و یا، آیا شما در پی یک مشت دستور العمل های نوشیدنی خوشمزه که سم زدا هستند و بر بدن تاثیر می گذارند هستید یا ترجیح می دهید یک لیست 50 تایی طاقت فرسا و سخت را اعمال کنید؟ باید بگویم شما خوش شانس هستید: من راهنمای جامعی را برای بهترین نوشیدنی های پرطرفدار و مؤثر در سراسر جهان گردآوری کرده ام.

یک نوشیدنی سم زدا چیست؟

هیچ چیز فوق العاده ای در مورد یک نوشیدنی ضد سم وجود ندارد - یک نوشیدنی سم زدا، عبارت است از یک نوشیدنی به همراه مواد تشکیل دهنده ای که دارای خواص سم زدایی هستند. این می تواند آب میوه، چای، اسموتی (یک نوع نوشیدنی است) و یا حتی آب تهیه شده از گیاهان، میوه ها، سبزیجات، ویتامین ها، و مواد معدنی باشد که کمک می کند تا سموم را از بدن حذف کنید. برای این که بهترین نتایج را به دست آورید، مواد تشکیل دهنده آنها باید تماما ارگانیک باشند و هیچ نوع قند و شکری به آنها اضافه کرده نشده باشد. خبر خوب این است که بیشتر آنها ساده هستند و سریع آماده می شوند و می توانند سلامت کلی شما را بهبود ببخشند.

مواد و عناصر مختلف برای پاک سازی کبد، کلیه ها، دستگاه گوارش و کل بدن، بهتر عمل می کنند و من نشان می دهم که کدام نوشیدنی های خانگی برای سیستم های مختلف بدن بهترین عملکرد را دارند. من همچنین بعضی از نوشیدنی های خانگی که خود شما می توانید بسازید (DIY) را برای پاک سازی بدن از فلزات سمی و برای کاهش وزن، توصیه خواهم کرد.

بیشتر بخوانید : نوشیدنیهای سم زدای کبد

آیا نوشیدنی های سم زدا، کار می کنند؟

نوشیدنی هایی که برای سم زدایی بدن شما ساخته شده اند می توانند بر سلامت شما تاثیر مثبت داشته باشند، البته این امر به نحوه استفاده از آنها بستگی دارد. اما، به یاد داشته باشید که آنها یک گلولة سحر و جادو نیستند. فرقی نمی کند که شما هر روز صبح یک آب سبزی تند مزه را می نوشید و یا یک رژیم غذایی را برای یک دوره خاص سم زدایی از بدنتان، استفاده می کنید، در هر صورت نوشیدنی های سم زدا فقط یک ابزار برای حمایت از سفر شما به سمت سلامتی هستند. شما می توانید آنها را همراه با سایر غذا ها بنوشید یا می توانید روزه آب میوه یا روزه آب خالی (روزه ای که در آن فقط آب می نوشند و هیچ چیز دیگری خورده نمی شود) بگیرید.

بسته به اهداف شما و چگونگی مصرف آنها، نوشیدنی های سم زدا می توانند موارد زیر را انجام دهند:نوشیدنی های سم زدای محبوب

انواع مختلفی از نوشیدنی های سم زدا وجود دارد که شما ممکن است چیز هایی درباره آنها شنیده باشید. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره آنها بیاموزید

خستگی را کاهش می دهند

هضم غذا را بهبود می بخشند

یبوستی که گهگاه رخ می دهد را کاهش می دهند

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند

سموم بدن را از بین می برند

کاهش وزن را افزایش می دهند

سلامت کلی را بهبود می بخشند

بدن شما را تغذیه می کنند

نوشیدنی های سم زدای محبوب

انواع مختلفی از نوشیدنی های سم زدا وجود دارد که شما ممکن است چیز هایی درباره آنها شنیده باشید. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره آنها بیاموزید.

چای ها

بسکمک از چای های مختلف می توانند به سم زدایی شما کمک کنند، از جمله زردچوبه، علف لیمو، ریشه گل ختمی و شیر خار. از چای های گیاهی که ضد یبوست و ملین هستند، مانند سنا و کاسکارا که خشن هستند و ممکن است برای سیستم گوارش ایمن نباشند، دوری و اجتناب کنید.

دو ماده ای که من برای سم زدایی توصیه می کنم ریشه قاصدک و برگ های چای سبز است. شما می توانید چای مخصوص به خودتان را با خرید مواد انبوه از یک فروشگاه غذای سلامتی طبیعی خریداری کنید یا یکی از آن هایی را خریداری کنید که به صورت چای کیسه ای به فروش می رسند.

چای ریشه قاصدک

ریشه قاصدک برای قرن ها در طب سنتی چینی و پزشکی باستان هندی (آیورودا) برای تقویت و حمایت از سلامت کبد و کیسه صفرا مورد استفاده قرار گرفته است. علم مدرن نشان داده است که ریشه قاصدک به کاهش استرس کبد در آزمایش هایی که بر روی حیوانات انجام گرفته است، کمک می کند. همچنین تولید اسید معده و صفرا را بالا می برد، بنابراین افرادی که مبتلا به سنگ های صفراوی یا زخم معده هستند از مصرف آن اجتناب کنند. شما می توانید چای قاصدک را به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه محصولات سلامت طبیعی در نزدیکی خودتان پیدا کنید. شما می توانید انواع مختلفی از چای های سم زدایی از قبل تهیه شده که حاوی ریشه قاصدک هستند را خریداری کنید، اما بعضی از فروشگاه های غذا های بهداشتی طبیعی، ریشه قاصدک و برگ قاصدک ا به صورت عمده عرضه می کنند تا شما بتوانید این چای مخصوص را تهیه کنید. ریشه قاصدک را با ریشه گل ختمی به علاوه گل بابونه معمولی یا معطر ترکیب کنید تا طعمی شیرین به دست بیاورید.

چای سبز

چای سبز به خاطر خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است. آنتی اکسیدان ها برای مقابله با هر گونه آسیب به سلول ها که ناشی از سموم و پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) است عمل می کنند، بنابراین نوشیدن یک چای یا آب با خواص آنتی اکسیدانی بالا به بدن شما کمک می کند تا مسمومیت ها و سموم را دفع کند و از بین ببرد. مطالعات نشان داده اند که چای سبز همچنین سبب کاهش کلسترول LDLو فشار خون می شود. پودر چای سبز ماتچا 100 برابر آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز معمولی دارد؛ در حالی که چای سبز از برگ های چای دم می شود پودر ماتچا یک نوشیدنی است که از برگ های چای سبز جوان و تازه ساخته شده و منجر به افزایش آنتی اکسیدان ها در نوشیدنی می شود. مشخص شده است که ماتچا اثرات مثبت بر روی کلیه و کبد دارد.

اگر نمی خواهید تمام پالپ (خورده میوه و خورده سبزی) سبزیجات و میوه ها را دور بریزید، می توانید به جای این کار، اسموتی ها را انتخاب کنید. مزیت اسموتی ها بیشتر از مزیت حفظ و نگهداری فیبر های بسته بندی شده در بیشتر سبزیجات و میوه ها است.

سم زدای برتر لیموناد

لیمو دارای ویژگی های قدرتمندی است که به بدن کمک می کند تا سم زدایی کند. لیمو در پاک کردن کبد، کلیه ها و روده بزرگ کمک می کند. یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی سم زدایی، Master Cleanse، لیمونادی (شربت آب لیمو) است که با فلفل قرمز، لیموی ارگانیک و شربت خالص چوب درخت اَفرا ساخته شده است. شما می توانید لیموناد را در یک لیوان یا در یک کوزه بزرگ درست کنید - اما فلفل قرمز را در هر لیوان به طور جداگانه اضافه کنید در غیر این صورت نوشیدنی را تلخ می کند.

دو قاشق غذاخوری آب لیموی ارگانیک، دو قاشق غذاخوری شربت خالص چوب درخت اَفرای ارگانیک (نه مواد جعلی و تقلبی)، یک هشتم قاشق چای خوری فلفل قرمز و 10 اونس آب مقطر را برای ساختن این سم زدای عالی، با هم ترکیب کنید. این یک آب میوه سم زدای محض و پاک کننده است؛ این لیموناد را فقط به مدت 10 روز بنوشید. پس از آن، با نوشیدن آب پرتقال ارگانیک تازه به مدت یک روز، از این مرحله عبور کنید؛ سپس در پی آن سوپ وگان خانگی را به مدت دو روز مصرف کنید. برای اثر بخشی کامل، بیشترِ Master Cleanse ها، بدن را به همراه آب نمک دریایی شستشو می دهند، که باید با معده خالی مصرف شود، و اولین کاری باشد که در صبح انجام می شود. دو قاشق چای خوری نمک دریایی (نه نمک یُد دار سر میز غذا خوری) را به 1 کوارت (پیمانه ای در حدود یک لیتر) آب گرم اضافه کنید. بعد از حدود 30 تا 45 دقیقه، در نزدیکی حمام یا دستشویی قرار بگیرید.

آب میوه های سبز

آب میوه های سبز، به شدت در میان علاقه مندان به سلامت وجود دارند. با این نوشیدنی های سالم می توانید روز خود را با یک تزریق از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی شروع کنید - قدرت برای یک روز مثبت! من تقریبا هر روز صبح یک آب سبزی خوشمزه می خورم. من هر روز آن را بر اساس چیزی (سبزی خاصی)که در یخچال قرار داده ام عوض می کنم، اما آنهایی که مورد علاقه من هستند عبارتند از سیب، لیمو، جعفری، کرفس، کلم، خیار، زنجبیل تازه و کاهوی رومینا. در عرض چند دقیقه آن را بنوشید تا قدرت فوق العاده و انرژی فراوان به دست بیاورید. من دستور العمل زیر را به شما خواهم داد.

آب میوه ایکه مواد مغذی تازه و خام موجود در میوه ها و سبزیجات را متمرکز و تغلیظ می کند، یک تغذیه سریع را به شما تزریق می کند - به مراتب بیشتر از آنچه که در همان دوره می توانید مصرف کنید. سیب ها یک مجموعه از شیرین کننده های طبیعی را به شما عرضه می کنند، مخصوصا اگر هنوز به طعم تند و بامزه آب میوه های سبز خالص عادت نداشته باشید. آب لیمو همچنین طعم را متعادل می کند و مزیت های عالی برای هضم، کاهش وزن و سم زدایی کلیه ها را فراهم می کند.

تهیه کردن و ساختن آب میوه خانگی با یک آب میوه گیری خریداری شده از یک فروشگاه، بسیار راحت و مناسب است. اگرچه آب میوه گیری ها می توانند کمی گران باشند، اما این یک سرمایه گذاری عالی برای سلامتی شماست.

اسموتی ها بعضی از مردم تعجب می کنند که چرا آنها باید تمام خورده میوه هایی که از میوه ها و سبزیجات، در اثر گرفتن آب آنها به دست می آیند را از بین ببرند. اگر نمی خواهید تمام پالپ (خورده میوه و خورده سبزی) سبزیجات و میوه ها را دور بریزید، می توانید به جای این کار، اسموتی ها را انتخاب کنید. مزیت اسموتی ها بیشتر از مزیت حفظ و نگهداری فیبر های بسته بندی شده در بیشتر سبزیجات و میوه ها است. با این حال، می توانید هر دو را انجام دهید! من دوست دارم خورده میوه هایی که در نتیجه آب گیری از میوه ها وسبزیجات باقی می ماند را نگه دارم، آنها را در سینی های مکعب شکل به صورت یخ درآورم، و این مکعب های خورده میوه های یخ زده را به دستور العمل های اسموتی خودم اضافه کنم. اگر شما اسموتی ها را برای سم زدایی درست می کنید، به آنها شکر اضافه نکنید. در عوض از میوه هایی مانند موز یا توت استفاده کنید تا اسموتی های خود را شیرین کنید.

بهترین نوشیدنی سم زدا چیست؟

اگر می خواهید تعقیب و جستجو کردن را قطع کنید و بهترین نوشیدنی را بیابید، ادامه متن را بخوانید. به طور خیلی مختصر و در چند کلمه، آب بهترین راه برای سم زدایی است، اما چند راه وجود دارد تا به آب نوشیدنی خود، طعم بهتر و خواص سم زدایی و پاک سازی مناسب تری بدهید.

آب مقطر خالص

درست است، همیشه آب بهترین نوشیدنی برای سم زدایی است! از آنجا که آب شیر می تواند آلوده باشد، استفاده از یک سیستم تصفیه آب مناسب برای سلامتی شما ضروری است. من آب مقطر را توصیه می کنم زیرا فرآیندی که این آب از طریق آن ساخته می شود، تمام آلاینده ها را حذف می کند و از بین می برد؛ آنچه به جای مانده یک H2O خالص است. در فرآیند تقطیر آب را به جوش می آورند و آن را به بخار تبدیل می کنند و سپس بخار را به درون لوله های خنک کننده می فرستند، و این بخار در نهایت دوباره به آب خالص تبدیل می شود. این فرآیند همچنین تمام مواد معدنی طبیعی را حذف می کند، بنابراین ممکن است نیاز به مکمل های حاوی مواد معدنی برای بازگرداندن آنها داشته باشید.

برای اینکه عملکرد تمام سیستم های بدنتان را در بالاترین سطح حفظ کنید، توصیه می کنم که شما حداقل هشت لیوان در روز آب بنوشید - مخصوصا اگر سعی دارید از بدنتان سم زدایی کنید. اگر می خواهید سم زدایی را به سطح بعدی برسانید، روزه گرفتن با آب را امتحان کنید. من به تازگی روش روزه با آب به مدت 18 روز را تکمیل کرده ام و مجموعه ای از فیلم ها را به صورت یک فیلم در هر روز ضبط کرده ام که تجربه من با این روزه را به طور مستند نشان می دهد. من همچنین آبی که باهیدروژن تزریق شده باشد (آب هیدروژنه) را برای به دست آوردن حدبیشتر سود و منفعت این نوع روزه، در طول مدت روزه با آب، نوشیدم و از آب هیدروژنه به جای آب معمولی استفاده کردم. شما می توانید در مقاله آب هیدروژنه من در این باره بیشتربخوانید. تحقیقات و مطالعات نشان می دهند که روزه داری با آب، بالا رفتن سن را کُند می کند، فرآیند بازیابی و بازیافت سلول ها را رشد می دهد و باعث بهبود خواص شفا دهندگی طبیعی بدن می شود. همچنین می تواند برای شما یک شکم تخت و صاف (بدون برآمدگی) فراهم کند و به شما کمک کند که سبک زندگی سالم تری برای غذا خوردن را شروع کنید.

آب مقطر با سرکه سیب

نوشیدنی مورد علاقه من - که من همیشه این نوشیدنی را می نوشم - عبارت است از آب مقطری که فقط با یک مقدارِ کم سرکه سیب خام، ارگانیک و غیر پاستوریزه و یک ذره نمک از نمک صورتی هیمالیا مخلوط شده باشد. سرکه یک طعم کمی تند و ترش به آب اضافه می کند. سرکه سیب خالص، خواص سم زدایی و پاک سازی باور نکردنی دارد. سرکه سیب خالص مملو و پُر از پروبیوتیک است، و توانایی قدرتمندی برای مقاومت در برابر انواع مختلف موجودات مضر دارد، و به نرمال سازی سطح قند خون کمک می کند. آب مقطر با سرکه سیب خالص - با اضافه کردن آب لیمو یا بدون اضافه کردن آب لیمو - یک نوشیدنی قلیایی عالی،کامل و بی عیب و نقص را ایجاد می کند.

آب سم زدا

آب سم زدا، عبارت است از آب به همراه یک یا چند میوه یا سبزیجات مانند هندوانه، خیار یا لیمو. اگر به آب مواد مناسبی تزریق کنید، در حالی که بدنتان را هیدراته می کنید، می توانید از بدنتان سم زدایی هم بکنید. همیشه از آب مقطر استفاده کنید یا اگرمجبور به استفاده از آب شیر هستید، آن را با فیلتری که سموم را حذف می کند، پاک سازی کنید. آب مرکبات هندوانه آب مرکبات هندوانه، مورد علاقه من است. هندوانه دارای مواد مغذی است که برای پاک سازی و سم زدایی از کبد شما ایده آل و مناسب است.

1 گالن آب تصفیه شده را در یک کوزه یا پارچ شیشه ای بریزید (برای اینکه بهترین نتایج را به دست آورید)

1 مکعب در حدود 1 فنجان هندوانه تازه

نصف یک عدد لیمو و نصف یک عدد پرتقال را آب گیری کنید

1 قاچ لیمو اضافه کنید

1 قاچ پرتقال اضافه کنید

5 تا 8 قطعه از تکه های خیار اضافه کنید تا عطر و طعم ناملایم مرکبات را ملایم کند

این نوشیدنی ها را می توانید قبل از غذا مصرف کنید یا اگر به صورت متناوب روزه می گیرید، به جای وعده غذایی استفاده کنید.

تعداد زیادی دستور العمل های خوشمزه دیگر هم وجود دارد.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون

به "راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید