دیلانچیان: امیدوارم یاری نمایند اریس در لیگ شنا بماند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، سرمربی تیم شنای اریس اصفهان گفت: مهم ترین برنامه ما برای آینده و دوره بعد تأمین بودجه برای تیم است زیرا انتظارها از تیم بالا رفته و مجموعه بزرگ تر شده است.

دیلانچیان: امیدوارم یاری نمایند اریس در لیگ شنا بماند

گامر دیلانچیان در گفت وگو با وبلاگ عینک سفارشی، در مورد قهرمانی تیم اریس در لیگ شنا، اظهار کرد: رقابت های لیگ بسیار خوب بود و در چندین سال گذشته تیم موج های آبی مشهد که قهرمانی را به دست می آورد به دلیل نداشتن اسپانسر شرکت ننموده بود و سال جاری سه تیم اول جدول به نحوی یارگیری نموده بودند که شانس داشته باشند. تیم ما هم که سال اول حضورش بود در بین این سه تیم بود که البته ما فقط دنبال سکو بودیم زیرا شناگرانمان جوان بودند و بیشتر هدفمان بومی گرایی بود.

وی ادامه داد: در روز اول دور اول تیم ما در صندلی چهارم قرار داشت، رفته رفته اعضای تیم بهتر کار کردند. با فعل خواستن و برنامه ریزی دقیق بود که توانستیم قهرمان شویم. تیم ما در دقیقه 90 بسته شد و علت آن هم بیرون ماندن برخی شناگران اصفهانی و نداشتن یک تیم اصفهانی در سال های گذشته در لیگ برتر بود. در قدم اول تصمیم گرفتیم برای حمایت از شنای اصفهان در لیگ شرکت کنیم وبعد از آن برای رسیدن به قهرمانی مؤسسه از تمام لحاظ چه رفت و آمد و چه اقتصادی یاری کرد که روحیه را به اعضای تیم بدهند.

دیلانچیان تاکید نمود: مسابقات دوازده دور بود و ما در دور یازده، دوم بودیم و با رکورد شکنی در دور آخر توانستیم قهرمان شویم. با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم توانستیم اختلاف را جبران کنیم. تیم ما در این رقابت ها دارای لیست هجده نفره بود که سیزده نفر از آن ها فیکس و پنج نفر ذخیره بودند.

سرمربی تیم شنای اریس، توضیح داد: برنامه هایی که داشتیم به صورت مرتب انجام شد و قرار بود که یاریی از هیئت شنا انجام گردد که تا این لحظه انجام نشده است. امیدوارم یاری نمایند تا این تیم در لیگ ماندگار گردد؛ چراکه این تیم کار تخصصی شنا را انجام می دهد و متأسفانه در زمانی برای لیگ برتر اعلام آمادگی کردیم، هیئت استان تغییر کرد و در حال حاضر نیز با سرپرست اداره می گردد. البته سرپرست قول های مساعدی دادند که امیدواریم رخ بدهد و انتخابات هم احتمالاً همین سال جاری صورت می گیرد.

وی گفت: اگر از اریس حمایت گردد تیم می تواند خود درآمدزایی کند و از راه های گوناگون بودجه تأمین کند و اگر به این هدف برسد می تواند ماندگار گردد.

وی بابیان وضعیت اردوها و محل تمرین تیم توضیح داد: رده های پایه در استخر مروارید آموزش وپرورش تمرین می نمایند و پایگاه آموزشی استخر مهتاب که برای اداره برق قدیم است. همچنین تمرینات قهرمانی با توجه بااینکه سرمربی تیم استان هم هستم در استخر انقلاب است.

دیلانچیان افزود: ابلاغ رسمی سرمربیگری ندارم، اما به صورت مستقیم سرمربی تیم جوانان و غیرمستقیم سرمربی تیم بزرگسالان و به عنوان مربی فعالیت دارم.

وی در این خصوص ادامه داد: در زمینه استعدادیابی کاری صورت نگرفته است یعنی بچه ای بتواند شنا را یاد بگیرد و مربی خوبی پیدا کند و رکورد مناسبی ثبت کند، شاید بتواند در فضای انتخابی قرار بگیرد و رشد پیدا کند و ما چیزی در تمام ورزش ها به نام استعدادیابی نداریم. شاید بتوان نام پرورش قهرمان روی آن قرار داد. درزمینهٔ تیم ملی استعدادهای خوبی داریم ولی درزمینهٔ حمایت ازنظر سخت افزار و کیفیت اردوها که مربوط به منابع اقتصادی است محدود هستیم.

وی بابیان میزان بودجه اختصاص یافته به ورزش شنا، توضیح داد: ورزش شنا، سه زیرمجموعه شنا، شیرجه و واترپلو را دارد که از ورزش هایی مانند دوومیدانی و هندبال بودجه اش کمتر است. این امر باعث پایین آمدن کیفیت اردوها و سایر مسائل خواهد شد، اما می توانیم با برنامه ریزی و حمایت و تداوم برنامه ها به سکوهای آسیایی و فینال المپیک راه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از جوانان بااستعداد ما به دلیل مسائل اقتصادی در سنین شانزده و هفده سالگی به دنبال درآمد و شغل می روند چون تأمین اقتصادی برای آن ها صورت نمی گیرد؛ زمانی که باید مثمر ثمر واقع می شدند محو شدند.

دیلانچیان در ادامه اظهار کرد: علی جعفری - شناگر تیم نفت تهران در مواد 100،200،400،800 و 1500 در مجموع رکوردشکنی کرد و تیم ما نیز در مواد 50 و 100 متر پروانه در رده جوانان 200 متر مختلط انفرادی جوانان و 50 متر کرال پشت جوانان و 14 در 100 متر مختلط تیمی و 14 در 200 متر مختلط آزاد تیمی درمجموع 6 ماده توانستند رکوردشکنی نمایند و تیم مشهد در ماده 5 متر آزاد رکوردشکنی کرد.

دیلانچیان گفت: مهم ترین برنامه ما برای آینده و دوره بعد تأمین بودجه برای تیم است؛ زیرا انتظارها از تیم بالا رفته و مجموعه بزرگ تر شده است، هرچند که ما در این دوره هم امکانات خوب و به موقعی در اختیار تیم گذاشتیم، تیم های رقیب نیز در حال تقویت هستند و ما برای کسب عناوین بزرگ تر و ملی تیم را روانه خواهیم کرد، عناوینی همچون کسب سهمیه المپیک.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دیلانچیان: امیدوارم یاری نمایند اریس در لیگ شنا بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیلانچیان: امیدوارم یاری نمایند اریس در لیگ شنا بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید