حمله ارتش سایبری آمریکا به یکی از بزرگترین شبکه های باج افزار سایبری در آستانه انتخابات

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، ایسنا نوشت:ارتش آمریکا دست به عملیاتی با هدف مختل ساختن بزرگترین شبکه بات های اینترنتی دنیا به دنبال بالا دریافت نگرانی ها از بابت مغشوش ساختن انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور با یک حمله باج افزاری زده است.

حمله ارتش سایبری آمریکا به یکی از بزرگترین شبکه های باج افزار سایبری در آستانه انتخابات

به گزارش روزنامه دیلی میل، در هفته های اخیر فرماندهی سایبری ارتش آمریکا به شبکه مذکور مشهور به Trickbot به وسیله ورود به سیستم هایش و قطع ساختن و سردرگم کردن اپراتورها حمله نموده است.

گمان برده می گردد شبکه Trickbot توسط یک گروه از مجرمان سایبری روس زبان از محل اروپای شرقی اداره می گردد.

بر اساس این گزارش آنها کنترل دست کم یک میلیون کامپیوتر را به وسیله فیشینگ به دست آورده اند. آنها بعد از دسترسی پیدا کردن به این کامپیوترها می توانند آنها را با بدافزارهای دیگر از جمله باج افزار آلوده سازند.

بر اساس گزارشی که روز آدینه از سوی واشنگتن پست انتشار یافت، وزارت امنیت داخلی آمریکا نگران است یک حمله با باج افزار به دفاتر محلی یا ایالتی ثبت رای دهندگان و سیستمهای مربوطه باعث اختلال در تدارکات برای انتخابات سوم نوامبر شده و یا در روز انتخابات سردرگمی یا صفوف طولانی را موجب گردد.

عملیات فرماندهی سایبری آمریکا با هدف مختل سازی شبکه Trickbot و مبارزه با این نگرانی ها اجرا شده است.

ژنرال پل ناکاسون، رئیس فرماندهی سایبری به واشنگتن پست عنوان نمود: اولویت اول من داشتن یک انتخابات ایمن، همراه با امنیت و مشروع در 2020 است.

او اعلام نمود: وزارت دفاع و مشخصا فرماندهی سایبری آمریکا مشغول پشتیبانی از رویکرد کلی تر و با در نظر دریافت کل دولت برای تامین امنیت انتخابات ما هستند.

آلکس هولدن، یک کارشناس ارشد امنیت اطلاعات و رئیس شرکت تخصصی Hold Security مشغول رصد عملیات فرماندهی سایبری بوده است.

در یک گزارش در وبلاگ فن آوری Krebson Security به نقل از هولدن آمده که گفته است، فرماندهی سایبری آمریکا توانسته اپراتورهای Trickbot را در 10 روز اول عملیات به وسیله مختل سازی این شبکه رباتهای اینترنتی سرخورده سازد.

در این وبلاگ تصریح شد: به نظر می رسد که حمله به Trickbot باعث قطع شدن دسترسی اپراتورها از تعداد زیادی از کامپیوترهی قربانی شده است.

با این حال این برای کاملا تعطیل کردن این بزرگترین بات نت دنیا کافی نبوده است.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام ناشناس نوشت: در زمانی که باج افزار دارد دنیا را می بلعد، این عملیاتی علیه یکی از بزرگترین و فعالترین جریانهای تهدید آمیز است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "حمله ارتش سایبری آمریکا به یکی از بزرگترین شبکه های باج افزار سایبری در آستانه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ارتش سایبری آمریکا به یکی از بزرگترین شبکه های باج افزار سایبری در آستانه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید