تحقق 40درصد اعتبارات دانشگاه ها، جذب یک هیئت علمی به ازای 25دانشجو

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، محمدتقی نظرپور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان گفت: سرانه فضای این دانشگاه رشد خیلی خوبی داشته است و شاهد گسترش دانشگاه و جذب هیئت علمی هستیم.

تحقق 40درصد اعتبارات دانشگاه ها، جذب یک هیئت علمی به ازای 25دانشجو

وی یادآور شد: کوشش خوبی در حوزه ساخت فضاهای جدید اجرا شده و امیدواریم فاصله ها در این زمینه نسبت به دیگر دانشگاه های کشور کمتر گردد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم اعلام نمود: با افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان، مکان استقرار قبلی بخش اداری دانشگاه لرستان تبدیل به دانشکده خواهد شد.

نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب هیئت علمی در دانشگاه های کشور گفت: مجوز لازم در این زمینه از سوی مرکز اداری و استخدام اتخاذ می گردد که دانشگاه ها در طی زمان میان مدت و بلند مدت در قالب فراخوان اقدام به جذب هیئت علمی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها کوشش می نمایند در قالب فراخوان به ازای هر 25 دانشجو یک عضو هیئت علمی را جذب نمایند، اضافه کرد: در این زمینه مسئله ای نداریم.

معاون اداری و مالی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت دانشجویان سیاسی اشاره نمود و بیان داشت: این دانشجویان مشکل خاصی ندارند و می توانند در مهرماه سر کلاس خود حاضر باشند.

نظرپور با بیان اینکه تنها 40 درصد اعتبارات دانشگاه های کشور تخصیص یافته است، توضیح داد: این در حالیست که در 6 ماهه نخست هر ساله 50 درصد اعتبارات دانشگاه ها تخصیص می یافت و انتظار داریم باتوجه به قول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات دانشگاه ها 8 هزار میلیارد تومان بوده که 40 درصد آن تحقق یافته و احتیاج است که تا خاتمه شهریورماه حداقل به 50 درصد ارتقا یابد؛ اضافه کرد: در بخش اعتبارات عمرانی 60 تا 70 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته و مسئله ای نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحقق 40درصد اعتبارات دانشگاه ها، جذب یک هیئت علمی به ازای 25دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 40درصد اعتبارات دانشگاه ها، جذب یک هیئت علمی به ازای 25دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید