تا کمتر از یک ماه بعد سرویس پرسش و پاسخ یاهو یا Yahoo Answers برای همواره خاموش می گردد

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، انگار همین دیروز بود که سرویس پرسش و پاسخ یاهو یا Yahoo Answers را در وبلاگ خبرنگاران معرفی نموده بودم. 17 آذر سال 1384، خبر آغاز به کار این سرویس را برای خوانندگانم نوشته بودم. (عکس اول این پست را ببینید که اسکرین شاتی از پست آن زمانم است، با همان قالب قدیمی!)

تا کمتر از یک ماه بعد سرویس پرسش و پاسخ یاهو یا Yahoo Answers برای همواره خاموش می گردد

حالا خبر رسیده که باسابقه ترین سرویس پرسش و پاسخ اینترنتی جهان که اتفاقا بیشترین حجم پرسش و پاسخ ها را هم دارد، 4 ماه می، یعنی کمتر از یک ماه دیگر خاموش و تعطیل می گردد.

از این تاریخ به بعد اگر آدرس این سرویس را در مرورگر بزنید، به صفحه اول یاهو، ری دایرکت می شوید.

یاهو الان دیگر بخشی از گروه رسانه ای Verizon شده. یاهو در سال 2017 با مبلغ 5 میلیارد دلار به تلکام که زیرمجموعه Verizon است فروخته شد. باورتان می گردد یاهوی افسانه ای به این مبلغ نازل فروخته شده باشد؟ البته تا 2017 عملا دیگر چیزی از افسانه یاهو باقی نمانده بود.

سرویس پرسش و پاسخ یاهو ضمناً از 20 ماه میلادی جاری دیگر پذیرای پرسش تازه نیست. کاربران البته تا 30 ژوئن می توانند اطلاعات خود را پشتیبان گیری نمایند تا چیزی از دست ندهند.

حتی در آستانه خاموشی هم نگاهی به صفحه نخست Yahoo Answers نشان می دهد که کاربران فعالی دارد. آنها هنوز سؤال هایی بکر و حتی متفاوت از باورها و تفسیرهای عمومی می پرسند.

به هر حال نباید به جاودانگی هیچ سرویس اینترنتی دل بست. چه بسا که غول هایی مانند گوگل هم زمانی فراموش شوند. به نظرتان زمانی می رسد که من در سایت خبر از خاموشی موتور جستجوی گوگل برای همواره بدهم و اسکرین شات هایی از گذشته آن را برای نوستالژی بگذارم؟!

منبع: یک پزشک

به "تا کمتر از یک ماه بعد سرویس پرسش و پاسخ یاهو یا Yahoo Answers برای همواره خاموش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا کمتر از یک ماه بعد سرویس پرسش و پاسخ یاهو یا Yahoo Answers برای همواره خاموش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید