افزایش فضای سبز و ایمنی مدارس منطقه13

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، با اجرای طرح استقبال از مهر، ضمن توجه به افزایش ایمنی معابر محدوده مدارس منطقه13، کیفیت و کمیت فضای سبز مدارس نیز بهبود می یابد.

افزایش فضای سبز و ایمنی مدارس منطقه13

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، با اجرای طرح استقبال از مهر 1401 و همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی، مدیریت شهری منطقه13 اقدامات مختلفی برای مدارس مدنظر قرار داد که برخی از آن اجرا شده و تعدادی هم تا 15 مهر ماه به سرانجام می رسد.

شهردار منطقه13 رسیدگی به فضای سبز مدارس را یکی از اقدامات اجرایی مهم در حوزه فضای سبز شهری با فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس دانست و افزود: در این راستا اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 13 کاشت نهال، درختچه، گلکاری، هرس و همچنین بازپیرایی و ترمیم فضای سبز داخل و اطراف مدارس را انجام می دهد.

محمدهادی علی احمدی با بیان اینکه رویکرد منطقه جلب مشارکت دانش آموزان در حفظ و توسعه فضای سبز است، گفت: کارشناسان مرکز تحقیقات فضای سبز منطقه 13، اصول کاشت دانه و نگهداری گل و گیاه را به دانش آموزان آموزش می دهند.

او ادامه داد: طرح استقبال از مهر و اقدامات اجرایی در این راستا از 15 شهریور ماه آغاز شده و خدمت رسانی به بهبود کیفی و کمی فضای سبز مدارس تا 15 مهرماه ادامه دارد.

شهردار منطقه13 ابراز امیدواری کرد: مجموعه شهرداری منطقه13 با اجرای طرح استقبال از مهر، فضای با نشاط و دلنشینی برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی 1401 ایجاد کند.

ساماندهی معابر اطراف مدارس

همچنین اجرای طرح های ترافیکی با هدف کاهش ترافیک و افزایش ایمنی شهروندان به ویژه دانش آموزان آغاز شده است. علی احمدی دراین باره گفت: ایمن سازی، آشکارسازی و همسطح سازی معابر طبق دستورالعمل های ابلاغی و برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان با اجرای گذرگاه های عرضی ایمن عابر پیاده، ساخت سرعتکاه و سرعت گیر، همسطح سازی تقاطع و همسطح سازی معابر از جمله اقدامات معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه است که تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه 13 افزود: از آنجا که همزمان با بازگشایی مدارس در مهرماه سفرهای درون شهری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، بنابراین وجود علائم ترافیکی در نظم بخشیدن و تامین ایمنی شهروندان نقش بسزایی ایفا می کند، بر همین اساس در روزهای اخیر ساماندهی و بهسازی علائم راهنمایی و رانندگی از جمله نصب یا تعویض تابلوهای ترافیکی، رنگ آمیزی سرعت گیرها، بلوک های عابرپیاده و خطوط محوری در معابر پیرامون تمامی مدارس منطقه اجرا شده است.

همچنین معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه 13 نیز دراین باره گفت: نصب و بازسازی انواع تجهیزات ترافیکی و خط کشی محوری، عابر پیاده، مجازی و نوشتار در راستا و ایستگاه های خطوط اتوبوس تندرو به متراژ بیش از 10 هزار متر، استفاده از حیاط مدارس فعال (در صورت ارائه خدمات حضوری برای ورود خودروهای سرویس) با هماهنگی آموزش و پرورش اجرا شده و صادرنکردن مجوز حفاری معابر با هماهنگی پلیس راهور و معاونت فنی و عمرانی تا 15 مهر ماه ادامه خواهدداشت.

سید امیر سید هنجن تأکید کرد: شناسایی و رفع نواقص و مسائل ترافیکی معابر، بهسازی راستا و ایستگاه های خطوط حمل و نقل عمومی و ساماندهی و بهسازی پایانه های اتوبوس و تاکسی با هدف بهبود دسترسی و شناسایی مراکز آموزشی تاثیر گذار در ترافیک معابر اصلی و ارائه برنامه عملیاتی برای کنترل و نظارت بر ترافیک معابر منتهی به مراکز آموزشی از دیگر اقدامات منطقه 13 در این راستا است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش فضای سبز و ایمنی مدارس منطقه13" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فضای سبز و ایمنی مدارس منطقه13"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید