اظهارات ترامپ درباره خروج از افغانستان و افزایش اختلاف در مذاکرات طالبان و آمریکا

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه 7 مبنی بر ادامه حضور نظامی در افغانستان، اختلاف ها بین مذاکره کنندگان طالبان و آمریکا در قطر را افزایش داده است.

اظهارات ترامپ درباره خروج از افغانستان و افزایش اختلاف در مذاکرات طالبان و آمریکا

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ عینک سفارشی، دور نهم مذاکرات کنندگان طالبان و آمریکا وارد هفتمین روز شده است و گفته می شود که اظهارات ترامپ درباره ادامه حضور نظامی آمریکا در روند مذاکرات چالش های تازه ای ایجاد کرده است.

با این حال، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتر نوشته که مذاکرات درباره نهایی سازی برخی مسائل ادامه دارد.

برخی کارشناسان و رسانه ها روز گذشته تاکید کرده بودند که متن توافقنامه بین کنندگان طالبان و آمریکا نهایی خواهد شد اما منابعی آگاه به طلوع نیوز گفته اند که اظهارات ترامپ نهایی سازی این توافقنامه را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از فرماندهان سابق طالبان نیز گفته است که اظهارات ترامپ بر مذاکرات قطر اثر گذاشته است و بزودی توافق با آمریکا امکانپذیر نیست.

برخی از وبلاگ عینک سفارشی گفته اند که در این دور از مذاکرات مقامات نظامی آمریکایی نیز با کنندگان طالبان رایزنی می کنند.

طالبان همواره در مذاکره با آمریکا تاکید کرده است که باید تمام نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند اما مقامات آمریکایی در مواضع ضد و نقیض خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور هستند.

آمریکا همواره ثابت کرده است که به قراردها پایبند نیست.

با این حال، تاکنون مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر به نتیجه ویژه ای نرسیده است و این نشان می دهد که طالبان به نیت مذاکره کنندگان آمریکایی پی برده اند. دو طرف راه طولانی تا توافق دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اظهارات ترامپ درباره خروج از افغانستان و افزایش اختلاف در مذاکرات طالبان و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ترامپ درباره خروج از افغانستان و افزایش اختلاف در مذاکرات طالبان و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید