اتاق های مشاوره به شهرک های صنعتی می آیند

به گزارش وبلاگ عینک سفارشی، آوا صادق- اراک- خبرنگار:یکی از موارد اصلی و مهم که می تواند درکاهش یا برطرف مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی استان موثر باشد سرمایه گذاری در زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی، همچنین ایجاد مراکز مشاوره در این مراکز است.

اتاق های مشاوره به شهرک های صنعتی می آیند

توجه به این مساله می تواند در زمینه رفع بسیاری از مسائل و مسائلی که در این حوزه وجود دارد، نقش مهم و بسزایی داشته باشد. به همین منظور ایجاد مراکز مشاوره همراه با فراهم کردن زیرساخت های لازم در شهرک ها و نواحی صنعتی در سال های اخیر از سوی متولیان امر با جدیت بیشتری دنبال شده است. ایجاد مراکز مشاوره می تواند اطلاعات لازم و مهم را در اختیار سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعتی و فراوریی قرار دهد.

وجود مراکز مشاوره صنعتی و استفاده از کارشناسان با تجربه می تواند مسائل فراورینمایندگان و سرمایه گذاران را در این بخش ها کاهش دهد یا رفع کند. علاوه بر موارد ذکر شده هر چه میزان آگاهی و دانش سرمایه گذاران در همه زمینه ها افزایش یابد، این باور که استفاده از برنامه ریزان، متخصصان و تشکل های صادراتی می تواند فراورینمایندگان را از آسیب دور نموده و با درآمد بیشتری روبرو کند، با برنامه ریزی هدفمندتر و کارشناسانه تری در راستا سرمایه گذاری حرکت خواهد نمود. همین مساله می تواند در زمینه رفع بسیاری از مسائل در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط دارای اهمیت بسیار زیادی باشد.

  • استفاده از ظرفیت کارشناسان صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی به اهمیت ایجاد مراکز و موسسات مشاوره صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور اشاره می نماید و می گوید: ایجاد این مراکز و موسسات می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مسائل و مسائل موجود در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان باشد. محمدرضا حاجی پور بیان می نماید: ایجاد مراکز مشاوره با استفاده از ظرفیت کارشناسان صنعتی می تواند اطلاعات و آگاهی های لازم را در بخش های مختلف صنعتی و فراوریی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد. همین امر بسیاری از مسائل موجود را از سر راه سرمایه گذاران و فراورینمایندگان در این نواحی بر خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مراکز مشاوره صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در رشد و توسعه صنعت استان ادامه می دهد: این مراکز از مهم ترین عوامل در بهبود وضعیت صنایع استان و کشور است که می تواند به تامین زیرساخت های مناسب از پیش تامین شده برای راه اندازی سریع واحدهای صنعتی با هدف ایجاد، گسترش و توسعه صنعت و در نتیجه در راستای رونق اقتصادی یاری کند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی می افزاید: اقدامات بسیار مثبت و سازنده ای در زمینه ایجاد این مراکز در نواحی صنعتی استان صورت گرفته و با توجه به ظرفیت های دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان این ظرفیت در استان روز به روز در حال گسترش است.

  • افزایش بهره وری واحدهای صنعتی کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز می گوید: حمایت از واحدهای صنعتی و فراوریی کوچک و متوسط یکی از ماموریت هایی اصلی شهرک های صنعتی به ویژه در استانی صنعتی مانند مرکزی بوده که دارای تعداد زیادی واحد صنعتی کوچک و متوسط است. مصطفی آمره ای بیان می نماید: بر همین اساس باید در زمینه توانمندسازی واحدهای کوچک و متوسط اقدامات لازم انجام گردد. استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره صنعتی و ارائه مشاوره به این واحدها می تواند در زمینه افزایش بهره وری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط دارای اهمیت بسیار زیادی باشد.

وی با اشاره به اهمیت عارضه یابی و مشاوره در زمینه کاهش مخاطرات و مسائل و همچنین دستیابی واحدهای صنعتی به پیروزیت می افزاید: اگر بخواهیم در این حوزه ها به پیروزیت دست پیدا کنیم باید موارد ذکر شده را مورد توجه قرار دهیم. البته از سال های گذشته موضوع مشاوره به واحدهای صنعتی در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی قرار گرفته و تاکنون به منظور افزایش دانش کارکنان واحدهای فراوریی اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اظهار می نماید: یکی دیگر از اقداماتی که توسط شرکت شهرک های صنعتی با توجه به این که واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مسائل بسیار زیادی را در حوزه های مختلف از جمله حقوقی، تامین اقتصادی و تکنولوژی دارند، صورت گرفته، ایجاد کلینیک صنعت است. سال جاری یک کلینیک سیار در شهرک صنعتی خمین ایجاد شده است. آمره ای ادامه می دهد: در این کلینیک 12 مشاور با تجربه صنعتی در زمینه های فنی و تکنولوژی، برق و انرژی، اقتصادی و دارایی، بیمه مدیریت و کیفیت به 37 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی و خارج از شهرک صنعتی مشاوره های لازم را در زمینه های ذکر شده ارائه داده اند. وی بیان می نماید: تا سرانجام سال توسط این شرکت 4 کلینیک سیار صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به منظور ارائه مشاوره در موارد ذکر شده به واحدهای صنعتی و برای رفع مسائل آنها برگزار خواهد شد.

  • توسعه صنعتی استان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک می گوید: حوزه صنعت با مسائل و مسائل بسیار متعددی روبرو است. در شرایط کنونی از مهم ترین و اصلی ترین مسائل آن می توان به توسعه و رونق نداشتن صنایع و تأسیس واحدهای فراوریی در شهرک های صنعتی اشاره نمود. منوچهر توسطی با اشاره به این که سرمایه گذاری هایی که انجام می گردد سنتی است و از تکنولوژی روز برخوردار نیست، بیان می نماید: این نوع سرمایه گذاری ها به دلیل این که افراد دارای اطلاعات لازم و کافی نیستند در بیشتر مواقع فراوری را با مسائل جدی روبرو می نماید.

وی ادامه می دهد: سرمایه گذاران برای این که بتوانند در راستا فراوری پیروز باشند و واحدهای فراوریی خود را با پیروزیت راهنمایی نمایند، باید در همه حوزه ها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند، بنابراین حتما احتیاج به مشاوره با متخصصان دارند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به این که وجود واحدهای مشاوره در واحدهای صنعتی بسیار مهم و لازم است، می افزاید: مشاوره در همه زمینه ها یکی از موارد مهم و مورد احتیاج سرمایه گذاران است.

در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی و صنعت و معدن باید همکاری و تعامل داشته باشند ما نیز به عنوان بخش خصوصی از این مهم حمایت خواهیم کرد. توسطی با اشاره به اقدامات اثربخش صورت گرفته در زمینه رفع مسائل بخش صنعت استان اظهار می نماید: این اقدامات می تواند بخشی از مسائل حوزه صنعت استان به ویژه مسائل واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را رفع کند و گامی تاثیرگذار در جهت توسعه صنعتی استان باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اتاق های مشاوره به شهرک های صنعتی می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق های مشاوره به شهرک های صنعتی می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید